Motorsåg och handhållet

otrogen

35 inlägg 11030 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: otrogen

Dane  
#172982 Tror inte alls att det är för sent, men du har ju fått ett kroniskt inflammationstillstånd i muskelfästet.
Såvitt jag har fått info om detta så är laserbehandling det enda som kan hjälpa då utom operation.
Enda problemet är ju kostnaden, men för mej var det en väl motiverad investering då jag vart helt bra efteråt och jag hade så ont att jag kunde inte ens greppa ett mjölkglas till frukosten.

Är du intresserad så sök på "tennisarmbåge laser" på Google så kan du få hur mycket info som helst.

Hoppas du kan få hjälp för jag vet själv hur besvärligt (lindrigt uttryckt) det kan vara.

//Dane

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: otrogen

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173779 Ett annat tips är stötvågsbehandling. Är mycket skeptisk till alternativa behandlingsformer och blev lurad av en fotbollstränare att prova. Döm om min förvåning men efter tre behandlingar så var jag besväesfri.
Inte var det så dyrt heller med tanke på resultatet. tror jag betalade totalt 1500 kr.
//uffe

Avatar Fallback

Re: otrogen

Matte_J  
#173784 Lider själv av musarm/musarmbåge till och från. Det beror på att jag sitter på kontor för mycket framför datorn och blir stel i axlarna och då stryps blodflödet ner i armen.
Prova att stretcha dem, det funkar för mig när jag börjar få symptom, så det kanske funkar för dig med!?
Mvh
/Mattias

Användarvisningsbild

Re: otrogen

halvproffs  
#173811 Jo, stretching lindrar lite när det är som sämst men inte blir man bra. Just nu är det väldigt lugnt på jobbet och då blir besvären mindre. Känner som som dig att när jag sitter för länge vid datorn blir det sämre. Tack för råden och jag skall prova vid senare tillfälle.
Blev en läkarspalt det här :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: otrogen

Matte_J  
#173834 Hehe :lol:
Doktorn ordinerar ett kvastskaft som hjälpmedel vid stretchning!Mycket användbart! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).