Motorsåg och handhållet

262xpg

20 inlägg 6784 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

262xpg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68567 Fällde ett träd åt en farbror för ca en vecka sen,å fick den här i betalning! vet inte vad det är för årgång på den men han trodde 1998!? han köpte den ny för att kapa ved med,men han tyckte den var för tung så han köpte en mindre såg i stället! det syns att den inte snurrat många varv! :surp: själv trodde han att han kapat ca 20m3 med den!! :surp: det satt inget svärd på den så nu har jag satt dit ett 15" 325 som jag hade här hemma! säga vad man vill men nog var det väl rätt hyfsad betalning för att fälla en gran som var ca 25cm i brösthöjd!! kvistade å kapade gjorde han själv!! :grin: tog ca 1.5 timmar inklusive resa,kaffe å skitsnack!! :mrgreen: han hade trots det lilla han använt den lyckats ha sönder kastskyddet på den,så han hade bytt både svärdskåpa och kastskydd! men jag upptäckte att svärdskåpan var i plast????? ska det verkligen vara i plast på en 262?? :???: eller har han fått en kåpa från nån annan såg med samma "passform" som 262 fast i plast? nån som känner till nån sån såg? hva 55 eller nåt? vad vet jag? :geek:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 262xpg

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68569 grattis till den betalningen!en av dom bästa sågarna hva har tillverkat av äldre modell.Kör 3/8 kedja istället,så sågen får göra rätt för sig!

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68571 Japp, jag ska sätta på 3/8 på den! sen blir det hårdtest mot ms361 när det gäller vikt och effekt å hela konkarongen, hur det egentligen ligger till?!! det är ju ett omtalat ämne så det ska bli intressant att äntligen få svart på vitt!! :mrgreen: har inte vägt dom än, men jag tycker att 262an känns märkbart tyngre!! men det ska den ju inte vara enligt spec, så vi får väl se när dom stått på vågen!! :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: 262xpg

swe#kipp  
#68572 fy fan Grrrrr ,,,,
Hmmm grattis ,,,,

Avatar Fallback

Re: 262xpg

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68584 *****censur********

Hälsa farbrorn att han kan skriva in mig i sit testamente.

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68593 Mycket bra! Den kommer du att trivas med!

Det är samma kåpa som 254/257, o helt rätt i plast!

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

swe#kipp  
#68600 Huggarn jag ser att du också har shoppat svärd på skogma, vad tycker du om GB svärden ?
Jag tycker dom är ruskigt prisvärda som dom ligger nu i pris, och det jag kört med mitt 15" hittills lovar gott !!
tänkte jag skulle köpa några fler nästa gång jag är till butiken :)
Gillar att dom är lite smalare än powermatch svärden !

Och nu åter till att vara lite bitter och olycklig :D

Avatar Fallback

Re: 262xpg

frassee  
#68607 Sån tur finns ju inte, träffa nån som vill ge bort en 262:a 😡 . Grattis iaf :grin:

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68648 Lugn nu grabbar!! det är ju bara en husqvarna trots allt!! :mrgreen: swe#kipp: Jorå... GB verkar ok! svärdet som jag satt på 262an har suttit på 346an i ca en vecka! mer än så har jag inte testat dom! kör mest med 361orna! men fattar du vad det fyrkantiga hålet på topptrissan ska vara bra för?? det enda jag kan komma på är att det är tänkt att skit ska komma ut där! men då borde ju även skiten komma in lika gärna!!? njaa inte vet jag!


" Jaaa ää intää bittäär" hehehe :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: 262xpg

Jacky  
#68654 Grattu-lujjul

Turgubbe :grin:

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

swe#kipp  
#68662 Nej jag vet inte heller varför det är ett hål där, det var nått jag reagerade på jag med.
Men det verkar inte vara nått problem som det verkat hittills :)

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68673 Det fyrkantiga hålet kom till då de runda tog slut en dag.
Felaktig beställning av GB som resulterade i detta mycket fina hål som slagits igenom, eller slagit igenom ordentligt!

Det flesta brukar kolla hur många tandpetare det får plats som sysselsättning på de alltförlånga lunch rasterna.

Rykten går i USA om att GB försöker att dominera svärdsvärlden med större o finare sexkantiga hål, men vi får ta det med en nypa salt...

Hemfixaren använder hålet genom att slå i en tre tummare i väggen, klippa skallen o hoppla så har han en fin såg upphägning!

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

swe#kipp  
#68675 haha ja så måste det ju vara :P

Användarvisningsbild

Re: 262xpg

swe#kipp  
#68685 Jag känner hur dåligt dina Stihl sågar mår av närvaron av den här bastarden till såg i deras hem :)
så jag kan tänka mig att hjälpa dom lite genom att låta den flytta in hos mig ,,, inga egna intressen i detta bara lite omtanke :D

Avatar Fallback

Re: 262xpg

Filip_björndahl  
#68698 haha jag personligen tror att stihlarna inte mår bra bara för att det är något organet och mycket störande på deras näthinna, men antagligen tror jag att den ligger i ett hörn och är blyg för dom tuffa grabbara som håller stihlen. jag vet inte hur han gör ett, hur han vågar ha en hva under samma tak som en stihl familj Huggarn måste vara en tuff jäkel :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar