Motorsåg och handhållet

Vilken mobiltelefon har ni?

123 inlägg 38953 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

kjetilroeste  
#125863 For dere som savner en skikkelig holder til smarttelefon med mulighet for ekstern antennetilkobling, se her: http://www.carcomm.eu/home/

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125916 samsung 2710 x-over ip 67 klassad
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647678

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

granqvist  
#125924
Bengt.Svensson skrev:
granqvist skrev:
Nisse Husberg skrev:Har en Xcover 2710 jag med och knapplåshanteringen är krångligare än på min tidigare nokia, men man vänjer sig. Gissa om man tryckt meny + stjärna ett antal gånger :???: Hade problem i början med att klockan hängde upp sig, men det har lösts av sig själv. Tror det hade att göra med att den ska söka tiden från nätet.

Använder kalendern som resedagbok och där saknar man vissa funktioner, typ 'kopiera händelse'. Sen har jag inte hittat något datorprogram som kan handskas med Samsungens kalenderhändelser. Kan föra över dom från telefon till dator, men dom lagras i något trist binärformat. Borde kanske söka lite om någon hackat fram formatet, eller t.o.m. gjort en applikation. Jo, jo Samsung kies stöder ms outlook, men det programmet har jag inte


Kies finns på på nätet men jag har inte fått det att funka ihop med 2710. Klockan är ibland fel på min telefon också, jag tycker att det har samband med dålig täckning eftersom det alltid har hänt när jag är i skogen.

Ja, ska ta och följa upp klockan när man e på ställen med dålig täckning.

Har lyckats komma åt telefon via Kies på datorn. Via bluetooth gick det inte utan kopplade telefon via usb. Men när man väl fått hem kalenderhändelserna till datorn så har jag ingen mjukvara som förstår sig på dom filerna. Ms outlook har jag som sagt inte.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).