Motorsåg och handhållet

Vilken mobiltelefon har ni?

123 inlägg 38958 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken mobiltelefon har ni?

calle336  
#68508 Sökte lite här på forumet men hittade inget. Men finn säkert nån tråd ang detta. Så om nån vänlig själ kan länka mig dit eller så får de bli en ny tråd här.
Vilken mobil telefon använder ni?
Man vill ju ha en stöt och vattentålig telefon. Har ni nått tipps på vilken man ska satsa på?
Fick nått erbjudande på Samsungs B2100: Den ska ju vara både stöt och tåla mkt vatten Vilket inte verkar stämma enligt vissa användare. Samt så fanns de ju varken gps eller en bra kamera i den. Nån som har nått bra tipps på en annan passande telefon??
Mvh Calle



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

Elias  
#68512 Jag har en C905 på jobbet och det är en okej telefon. Varit in på rep och är absolut inte stöttålig eller liknande.
Men jag trivs med den, kan aldrig ersätta en digitalkamera fastän den är på "8,1 mpix".

Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68514 Sen i lördags så har jag numera Nokias IP54 klassade tåliga mobil 3720 classic.

Sladd Hansfree och Blutooth Handsfree ingår.

Än så länge nöjd med den.

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68518 samsung B2700.. är mkt nöjd med den, skulle dock varit lite bättre kamera...

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

dexter  
#68527 en hedlig sony ericsson w810i som är smått förorenad men funkar gladerfritt =)

Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

buster67  
#68538 Jag har en Sony Ericsson c702 :) jag är veldigt nöjd med den :)

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

skotarmasse  
#68544 samsung sgh m110,fungerar bra att ringa med :grin: vattentät och bra,kameran är väl däremot ingen höjdare.

Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68545
nutte skrev:samsung B2700.. är mkt nöjd med den, skulle dock varit lite bättre kamera...



Har oxå en sån också mkt nöjd :)]
Stryktålig o bra, med överallt men ser inte allt för skabbig ut (än)

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

Filip_björndahl  
#68549 jag har en sonim xp3 som jag tycker funkar fint fast man saknar kamra i bland men den tål som fan jag badade med den i sommars och ringde till brorsan för att kolla om det funkade men man hörde inget under vattnet men den funka, satans tålig är den i alla fall lite dyr kanske man värd pengarna om man vill att den ska hålla för nästan allt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68559 HTC Touch Diamond, har den i en plastpåse i bröstfickan på skogsblusen.

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68568 nokia 3720 classic,är än så länge helnöjd men vi får konsumenttesta den mer i vinter och se om den klarar både kyla och fukt!återkommer med mer information när jag vet! Att jag valde nokian före samsungen beror på att nokian har röststyrd uppringning när den är kopplad till mina peltor ws4 bluetooth lurar,vilket samsungen ej har!

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

calle336  
#68585
Filip_björndahl skrev:jag har en sonim xp3 som jag tycker funkar fint fast man saknar kamra i bland men den tål som fan jag badade med den i sommars och ringde till brorsan för att kolla om det funkade men man hörde inget under vattnet men den funka, satans tålig är den i alla fall lite dyr kanske man värd pengarna om man vill att den ska hålla för nästan allt.


Haha klart imponerande :)
Och nä de e ju klart att en mobil kamera inte kan ersätta en rikrig digital kamera. Men de e ju skoj om man kan ta upp telen å knäppa ett kort på Älgen som står 10m bort när man e ute å jobbar. Å slippa ta med sig sin ömtåliga digitalkamera för detta. Å för sådana kort duger de ju med en mobilkamera.

Nokian verkar ju klart intressant :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68586 Lite av varje ur Sony Ericssons sortiment just nu. För tillfället har jag en C905 och en X1'a jag växlar mellan, kanon enligt mig och tål även lite tuffare tag, mina har i varje fall gjort detta.

Avatar Fallback

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

kosmos  
#69113 Tjenare där.. Jag har en Sony Ericsson c702 som ser j*vligt sliten å tråkig ut men fungerar mycket bra har stått pall för många dagar i skogen med både huggning å jakt plus diverse anndra bravader så den kan jag varmt rekomendera...

Användarvisningsbild

Re: Vilken mobiltelefon har ni?

swe#kipp  
#69235 en c702 som glappar i kontakten måste ha ett snöre runt den när jag laddar som spänner ihop den ,,,, sen har jag en c901 som jag har som fin telefon, bra kamera och lätt att hålla på med :)
Det tråkiga med c702 är att dom ser ut att ha varit med i ett världskrig eller två efter nån månad i byxfickan :D

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).