Motorsåg och handhållet

Stihl 480 röjsåg

22 inlägg 16848 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl 480 röjsåg

Elias  
#67166 Hur lång är du när du har problem med detta?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 480 röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67244 Jag är 196 cm, med en proportionellt sett lång rygg.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Stihl 480 röjsåg

stihl  
#67931 Grattis till ett lyckat köp av röjsåg har kört min åtta timmar om dagen i fyra månader lediga helger. Inte ett fel bara tanka och fila det är kvalitet.
Angående Stihl selen så funkar den bra om du setter en rem på mitten som håller i hop den som en bröst rem som finns på ryggsäckarna. För krokarna på putan håller har aldrig varit med om att dom gått av och då har jag kört stihl i 7år

Avatar Fallback

Re: Stihl 480 röjsåg

Filip_björndahl  
#67954 joo men det är om man kör hva sele på stihl som kroken går av

Avatar Fallback

Re: Stihl 480 röjsåg

stihl  
#67989 Då måste det vara en skitkrok som inte håller

Användarvisningsbild

Re: Stihl 480 röjsåg

masterchief  
#67990 Finns att beställa för en billig penning som reservdel....

Avatar Fallback

Re: Stihl 480 röjsåg

Nonkan  
#68020 Ja. kroken är en skitkrok, men att den går sönder beror på att Stihls upphängning är gjord i metall med ganska skarpa kanter, för övrigt verkar det vara en riktigt bra legering för den går fasen aldrig sönder.

Husqvarnas upphängning är i komposit med rundade kanter så då slits ju inte kroken på samma sätt. Kroken behöver helt enkelt inte vara bättre än den är eftersom selen är till HVA:s sågar i första hand.

Dessutom är den ju billig som påpekat tidigare :)

Till slut kan man ju säga att det är bättre att kroken går sönder än upphängningen på Stihl-sågen. Kroken är något enklare och billigare att byta...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).