Motorsåg och handhållet

Hjälm med radio?

11 inlägg 6778 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hjälm med radio?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66949 Var kan jag köpa en skogshjälm med radio hörselskydd som är bra?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Torparn79  
#66950 Skogma, dom har Peltorhjälmar, oslagbara enligt mig i alla fall..

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67019 Menar du den här? http://www.skogma.se/Servlet?page=1&set ... rent=s2870

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Torparn79  
#67027 jajemen..
har en själv och hade föregångaren tidigare, tycker att den känns smidigare än HVA/Jonsereds hjälmar..

jag kör dessutom med Peltor WS Alert på min hjälm, radio, medhörning och Bluetooth..

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67040
Torparn79 skrev:jajemen..
har en själv och hade föregångaren tidigare, tycker att den känns smidigare än HVA/Jonsereds hjälmar..

jag kör dessutom med Peltor WS Alert på min hjälm, radio, medhörning och Bluetooth..

Jag har en gammal Peltorhjälm med samma lurar som ovan, flera snäpp bättre än Hvas radiolurar, och ja
jag har provat Hvas hjälm och lurar i några år.
Jag kan inte tänka mig att gå tibax till Hvas lurar.

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67057 Annars så har ju grossistkedjor så som procurator sådana hjälmar, och där får man garanterat bättre pris än från exempelvis skogma där man knappt kan få mer än 5% i rabatt....

Hur ser det ut med batteritid på peltorhjälmarna som har bluetooth osv? är det lättare att byta batterier på peltorhjälmen jämfört med husqvarnas?

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67058 Batteritiden är helt ok, jag har bytt en gång den senaste månaden.
Man måste ha ett mynt eller flatmejsel för att få upp batteriluckan men det är totalt sett
enklare att byta på Peltor än Hva.

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67063 Har Peltor med radio och medhörning, och tycker att batteritiden är bra!! Använder visserligen inte hjälmen så ofta, men byter väldigt sällan!

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Torparn79  
#67075 håller med Skogsgotte om priset, vet att Swedol är lite billigare än Skogma..
jag tycker att batteritiden är ok på WS alert, jag kör med lösa laddbara, inte acc'et, lite olika hur ofta man laddar beroende på hur länge man använder och hur mycket man pratar i telefon osv osv..

Avatar Fallback

Re: Hjälm med radio?

stihl  
#67932 Tycker HVA skydd sitter bättre mot örat än peltor blir mer tryck mot örat inte så att det blir hårt men bättre skydd

Användarvisningsbild

Re: Hjälm med radio?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67935 Om man gör en snabb sökning på forumet så finns det en hel del skrivet!!

Vill rekommendera Peltor Ws. Tycker batterierna håller länge. Kvaliten känns gedigen och de har inte krånglat för mig (har 2 ws och 1tactical).
Kort sagt: Stark köpsignal!!!

Vesslan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).