Motorsåg och handhållet

verktyg att rekomendera

19 inlägg 8211 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: verktyg att rekomendera

halvproffs  
#66936 Köpte en hylsnyckelsats från Biltema på tidigt 70tal. Spärrskaftet gick sönder omedelbart så att jag köpte ett Kamasa tätkuggat som jag har använt väldigt mycket och helt problemfritt. Hylsorna från Biltema är jag också nöjd med. Då hade man ej nå pengar att röra sig med så det blev billiga saker, ibland höll det, ibland inte. Nu har man en annan ekonomi så jag köper oftast ganska dyra saker som nästan aldrig gör en sur.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: verktyg att rekomendera

Torparn79  
#66943 verktyg som jag gillar, både ur kvalité, pris och utformning är Ampro som Swedol har i sitt program..
såg till att få en mekanikersats när jag fyllde 30 och jag är mer än nöjd..

försökte få till en bild men Swedol har nå knas på sidan, sök på artikellnr. VE-45490 på deras sida om ni är intresserade av att se en liten bild..

Avatar Fallback

Re: verktyg att rekomendera

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66951 Jag trivs väldigt bra med verktyg från Facom och Snap-On..
Har satser både i 1/4, 3/8, 1/2 och 3/4 tum..beroende på vad man ska jobba med.
Ampro är ett bra alternativ om man vill ha mycket för pengarna..
Biltema funkar, om man väljer bort deras spärrskaft..Dom känns inte stabila och trevliga i tandningen..
Apropå hylsor och hållbarhet..Vet ni med er att ni vill ha hylsor som pallar mycket så finns det nog ingen genväg.
Köp hylsor avsedda för mutterdragare..dom håller mycket bättre för stora vridmoment, nackdelen är att dom är tjockväggade och inte alltid får plats när det är trångt. Men det börjar komma mer och mer varianter av dom..
Får oxå instämma i devisen: Du får, vad du betalar för..Kvalitét kostar.. :smile:
Mvh. Ulf

Avatar Fallback

Re: verktyg att rekomendera

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67295 just angående Biltema spärrskaft, så går väl regeln att öppna upp de, ta ur det fettet som ligger där i och ersätt med kopparpast eller högkvalitet fett, stäng igen så funkar de även för framtiden.

Köper hellre sakenra på biltema än på Jula, absolut varning för Mecce, de sakerna är som Silvans/rustas powercraft, håller de sig förbi larmbågarna i butiken är det ett under.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).