Motorsåg och handhållet

Reservdelar till Husqvarna 357

4 inlägg 3418 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservdelar till Husqvarna 357

huggarn812  
#66468 Hej på er!

Har råkat ut för en tragisk händelse... Min 357:a har skurit! Är det någon som har kolv och cylinder liggandes eller tips om vart man kan få tag på billiga reservdelar? Är inte så sugen på att kosta på sågen flera tusen, vilket nya delar kostar... Tack på förhand!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna 357

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66471 Kan tipsa om e-bay, köpte ny kolv och cylinder där för ca 1000 kr till min 3120.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna 357

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66475 Har den skurit så pass illa så cylinder fått på fan så är det nog all idé att ta reda på varför i samma veva.

Ett värmenyp brukat cylinder klara, ren bensin oxå oftast eftersom det expanderar så fort, men långvariga luft läckor är annorlunda...

Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna 357

huggarn812  
#66517
Mange skrev:Har den skurit så pass illa så cylinder fått på fan så är det nog all idé att ta reda på varför i samma veva.

Ett värmenyp brukat cylinder klara, ren bensin oxå oftast eftersom det expanderar så fort, men långvariga luft läckor är annorlunda...



Tackar för det inlägget!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).