Motorsåg och handhållet

sko inlägg

7 inlägg 3388 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

sko inlägg

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4711 köpte nya arbetskängor till skolan idag
och fick även prova ett par nya sulor

det va nån form av vatten sulor

as härliga att gå på ,

dels ökar det blodcirkulationen med ca 70%

vilket i sin tur gör att det ger ökad värme i fötterna
han sa att man skulle om man inte stod still så mycket skulle kunna hålla fötterna varma i 30-40 minus grader :)

ska testa dom nu i alla skor jag har, dom håller i cirka ett halvår
hittils har ja testat dom en kort stund i arbetsskorna
och en del i mina privata kängor



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4714 vad heter sulan ??

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#4724 vad kostar dom?

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4737 ska kolla va den heter, på kvittot stod det "vatten sula"

ordinarie pris var runt 209kr

men iom att det inte var från början tänkt å köpa dom fick ja 10% rabatt :)

har provat dom en längre stund nu, dom e verkligen sköna känns ungefär som att gå på vatten verkligen

enligt tester i tyskland så ökade dom blodcirkulationen i fötterna med 70% så man får inte använda dom om man är diabetiker

men det han sa dock det var att man gärna ska ha en tunn strumpa som ventilerar bort fukten, för att det blir väldigt varmt om man tex är i skogen och går runt och sågar (vattnet i sulan rör sig efter när man flyttar foten vilket blir som "massage" av foten som gör att blodcirkulationen ökar)

jag rekommenderar dom varmt

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4738 här kommer en länk,

http://www.vattensula.nu/faq.asp

   TS
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4742 Enligt reklamen: "Alla som har ett stående och gående arbete, inte minst när arbetsplatsen har hårda golv." Hårda golv är ju inte direkt något problem ute i skogen, det är ju snarare så att man mmår bättre av att gå i skogen än att gå i stan på den hårda asfalten.

Vad händer när de går sönder? Läcker vattnet ut och blir man blöt om fötterna?

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4746 kan säga som så det är inte mycket vatten i dom, jag vet inte själv vad som händer när dom blir slitna, men det är inte alls mycket vatten i dom, högst en halv deciliter kanske

det är ju bara vanligt vatten i dom så,

det är inte bara det att dom dämpar, dom e mycket skönare att gå på, dom ökar dessutom blod cirkulationen vilket gör att man blir varm om fötterna, det jag fryser om när ja hugger är arslet, baksidan av benen och fötterna, allra först fötterna

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).