Motorsåg och handhållet

Stihl 025 dör vid tomgång..

5 inlägg 5387 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 025 dör vid tomgång..

sussox  
#65139 Hej!

Har en Stihl 025, några år på nacken. Problemet är att den dör på tomgång. När man har sågat ett tag med den och den blir varmare så blir håller den sig igång även på tomgång, men alltså inte när den är nystartad. Nåt man kan åtgärda?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 025 dör vid tomgång..

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65143 Dessa har en benägenhet att höra högersidans vevlager säte lite större än vad det ska vara vilket ofta ger luftläcka som senare resulterar i att sågen skär ihop.

Går det inte med lätthet att justera så den går fint är nog ett tips o åka till doktorn med den o få felet konstaterat.
Alternativt själv göra felsökning.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 025 dör vid tomgång..

totte  
#65161 Om det nu inte är så illa som Mange befarar, så tycker jag det låter som den är lite för magert ställd på L-skruven. Prova att skruva ut den 1/4 varv knappt och se om det bättrar sig. Om det inte hjälper så håller jag med, det bör undersökas ordentligt.

Avatar Fallback

Re: Stihl 025 dör vid tomgång..

sussox  
#65168 Tack! Skall testa detta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 025 dör vid tomgång..

Husby småmaskiner  
#65606 Jupp lite magert på skruven tycker jag det låter som.. mata på med mera sås så ska det lösa sig för dig... Du lär nog efter justera med tomgången!!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).