Motorsåg och handhållet

Min julklapp :)

74 inlägg 26590 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4527
Mangelu skrev:Ja vi har lite skog (jag, brorsan och farsgubben) i trakterna kring Långträsk (Koler) som du kanske känner till.

Sen har jag min enskilda firma som bisyssla till mitt ordinarie jobb.


Javisst känner jag till både Koler och Långträsk.
Antar att du jobbar skift då om du har firman och skogen på sidan om.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mangelu  
#4528 Det stämmer, jag tror att det är en förutsättning för att det ska gå. Säga vad man vill om skiftgång men ibland är den bra. Att jag sen inte jobbar helger är ytterligare en viktig förutsättning för att det ska fungera att ha en sidorörelse...

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4533 Många skiftarbetare som skaffar sig en bisyssla bara för att slippa "klättra på väggarna" när dom är 14 dagarsledig.
Att då ha en liten skogsservicefirma kan väl knappast bli bättre.
Dessutom tror jag det finns goda förutsättningar att lyckas med sitt företag eftersom man inte är helt inkomstberoende av sin egen verksamhet.
Skulle vara kul att höra vad du inriktat dig på, och om du går efter timtid eller ev fast pris på olika objekt.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4534 Jobbar också skift, och håller med om att man lär ha nått att göra för att inte klättra på väggarna :)

Dock väntar vi vårt första barn till sommaren (juni/juli) så jag misstänker att jag kommer att ha att göra efter det :D

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4535 skämt åsido du får lära barnet att säga "Husqvarna" och "brum" :)

grattis till det kommande barnet btw!

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4536 Bilder på den nya !!


Bild



Bild

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4537
swe#kipp skrev:Dock väntar vi vårt första barn till sommaren (juni/juli) så jag misstänker att jag kommer att ha att göra efter det :D


Hoppas det går bra Kipp och lycka till!.

Själv så har jag klarat av den biten för lääääänge sedan. 😈
Den äldste är snart 16 år i rappet.
Tycker att skog är :roll: , men gillar däremot det här med skogsmaskiner.

Hmmm?,,,,,,,

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4538
swe#kipp skrev:Bilder på den nya !!


😈 Vackert! 😈

Nästan så man sitter här och fäller en tår i glöggen,,,,,,,

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4539 hm, det kanske blir lite "pimp my chainsaw" över detta nu men, finns det någon passande kåpa med XP på och sådant flashigt aspen klistermärke till 353g e-tech med tac??

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4540 Tack !
Det skall bli jäkligt spännande med en liten illbatting :lol:

Jo nå blir man lite tårögd allt :P

   TS
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4562 Vilken fin bild :)

Du tänkte aldrig över att köpa en 359:a istället?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4564 Jo jag tänkte på en 359:a men när handlarn fick tag på en 357 utan etech och förgasarväme så kunde jag inte hålla mig :)
men det hindrar ju att man köper en 359:a lite längre fram i tiden :P

Dessutom ville jag se själv varför Mange inte gillar sågen 😈

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4567 Jag har varit med om för mycket strul för att tycke det är en bra såg...
Kommer nog aldrig att tycka om den modellen.
Den kom ut för tidigt o är en kompromiss såg.

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4569
Skogshuggarn skrev:Dessutom tror jag det finns goda förutsättningar att lyckas med sitt företag eftersom man inte är helt inkomstberoende av sin egen verksamhet.
Skulle vara kul att höra vad du inriktat dig på, och om du går efter timtid eller ev fast pris på olika objekt.


För det mesta så gör jag en kostnadsfri bedömning av jobbet, och lämnar därefter ett pris. Är det däremot ett större jobb som tar längre tid ex. en tomtavverkning el. dyl. så får man gå på timme.

Tyvärr så har jag aldrig 14 eller 17 dagarsledigt. Det är klart att det skulle ha varit det optimala...

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4570
Mange skrev:Jag har varit med om för mycket strul för att tycke det är en bra såg...
Kommer nog aldrig att tycka om den modellen.
Den kom ut för tidigt o är en kompromiss såg.


Jag tvivlar inte på vad du säger Mange.
Men jag tycker att det verkar konstigt att man har misslyckats
med just den modellen.
I och med att både 346:an och 372:an verkar få lovord från många håll.
Man tycker ju att uppbyggnad, komponenter och teknik inte borde skilja sig så mycket mellan modellerna.

Har aldrig provar någon 357:a, men om man får leva och vara frisk så ska jag försöka komma över någon demo så man får testa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).