Motorsåg och handhållet

Stalpen ?

8 inlägg 6156 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stalpen ?

swe#kipp  
#4473 Hur många av er använder en stalp vid jobbiga gårdsnära fällningar ?
Och vad tycker ni om dom ??

/K


Bild




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4770 Bilder på nya och den gamla !!


Bild


Bild

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4771 den nya va finare, men vilken e bäst?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4772 Tror nog att dom är lika bra på att fälla :)
Men den nya är smidigare att ha med sig, den gamla är 2m lång och den nya som är delbar är 1m !!

Sen lär det väl visa sig vilken fot som är bäst, eller är det nån här som vet vilken som är bäst ??
Senast redigerad av swe#kipp tis 26 dec 2006, 23:15, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#4785 Jag tycker att den nya foten är bäst då det är fuktig mark och man lägger en stock som underlägg vilket gör att den låses fast i mellan de fyra "hörnen".

Avatar Fallback
Michael  
#5292 Jag tycker att den gamla modellen av fot gräver ner sig alldeles för mycket om det är lite lösare mark. Konstruktionen gör att det inte heller är speciellt lätt att lägga något under som den inte glider av. Den nya utformningen verkar vara lite bättre av den anledningen, av bilden att döma.

Även den gamla går ju dock att om inte dela så iallafall fälla ihop. I allafall gör min det.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5294 den gamla som jag har hemma är gammal på riktigt :P
den går inte att dela eller fälla ihop :)
så den är lite klumpig att frakta ,,,,,,

   TS
Avatar Fallback
Michael  
#5327 Aha, så pass... Ok, då är den gammal. :wink:

Det finns ju många olika modeller av trädfällriktare, men Stalpen är en av de bästa om man beaktar priset. Det finns ju även en hydraulisk modell av Attack som jag tänkte visa dig, men nu hittar jag inte hemsidan. Den kostar uppåt 8-9000 dock, så det är lite väl saftigt för något som används så (relativt) sällan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).