Motorsåg och handhållet

Husqvarna 36 startar ej

19 inlägg 17883 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 36 startar ej

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62966 Närmaste sågservice verkstad har säkert.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 36 startar ej

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62970 Bensinslangen, bensintanken, bensinlocket? har du tankavluftning i locket? Eller är det ett filter som sitter för avluftning? Dessa kan ge liknande problem, när det blir vaccum i tanken kommer inget bränsle fram.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 36 startar ej

pingis  
#63002 Nu går den!!! :grin: :grin: :grin: Jag tog loss tanken och mellan tank och förgasare var soppaslangen klämd, ungefär sådär som det kan se ut när en amatör skruvat ihop något alldeles för snabbt. Det konstiga är att dessa delar aldrig varit isärskruvade tidigare. Tusen tack alla som engagerat sig med tips för att hjälpa till. Jag justerade tändstiftet till 0,5 men då surade motorn ihop så jag spontanböjde till ett större mått och det blev bra. Lite många drag för att starta krävs men jag är så glad att jag tagit det drastiska beslutet att inhandla ett alldeles nytt tändstift! Mina erfarenherter från större motorer är att Champion är snäppet bättre än de bästa. Har någon något annat förslag?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 36 startar ej

Phantom  
#63017 Skoj att du hittade felet och har en fungerande såg :grin:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).