Motorsåg och handhållet

Hondas trimmer

9 inlägg 6028 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hondas trimmer

efoo  
#61193 Hej allihopa. Är ny här på forumet och har en fundering. Jag undrar om det är någom som testat Hondas 4t trimmer (UMK 435E)? Är väldigt sugen på stt köpa en sådan men vill kolla om det är någon som har en och vad dom tycker om den. Har tänkt att använda den till att gräs och lite mindre sly.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hondas trimmer

Nonkan  
#61279 Har bara provkört lite på demodagar och det lilla jag har kört tycker jag om. Se till att få en 2009:a bara, de gjorde om hela riggen i år. Förut gjordes riggen av GGP (Stiga alltså) i Italien men nu gör Honda hela maskinen själva.

Den är lite dyr, men du sparar in det på verkstadsbesöken. Motorljudet är ganska sexigt också, om man nu tänder på sånt.

Användarvisningsbild

Re: Hondas trimmer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61293
Nonkan skrev:Motorljudet är ganska sexigt också, om man nu tänder på sånt.


OM... ???

Klart man gör!

:lol:

Avatar Fallback

Re: Hondas trimmer

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61298
efoo skrev:Hej allihopa. Är ny här på forumet och har en fundering. Jag undrar om det är någom som testat Hondas 4t trimmer (UMK 435E)? Är väldigt sugen på stt köpa en sådan men vill kolla om det är någon som har en och vad dom tycker om den. Har tänkt att använda den till att gräs och lite mindre sly.


Jag har en Honda 4t-trimmer. Bästa jag kört i den storleken.Vet ej exakt nummer dock.
Trevligt ljud o ch snål. Går en vecka på ett regnstänk soppa.
Lite dyr dock,runt 5k.

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Hondas trimmer

kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61308 Har haft en liknande och den gick i 4 år utan ett enda fel. Snål på bränsle och lättstartad. Och som sagt härligt motorljud.
Ett minus var väl vibrationer och lite klen till med snöre till tjockt gräs. Bra andrahandsvärde.

Avatar Fallback

Re: Hondas trimmer

efoo  
#61351 Det fick bli en Stihl 130 tror jag den hette. Men tack för svaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hondas trimmer

totte  
#61354 Stihlfullt ta mej hondan!

Användarvisningsbild

Re: Hondas trimmer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61363 Hva !
Nej inte då. Jonsered med Stihl's Partner Dolmar!

Användarvisningsbild

Re: Hondas trimmer

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61365 Jonse red Partner pålann.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).