Motorsåg och handhållet

Erfarenheter an Tanaka?

5 inlägg 3078 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Erfarenheter an Tanaka?

Valmet830.3  
#60834 Var inne hos en lokalhandlare och tittade på häcksaxar.
Handlaren tallade väldigt varmt för Tanaka, de var mycket bättre än Husqvarnas motsvarigheter..

Hitachi ska tydligen ha köpt upp Tanaka ganska nyligen och Hitatchi gör ju bra saker när det gäller andra handhållna maskiner.

Någon här som har erfarenhet av Tanakas produkter? Kom med lite åsikter...



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Erfarenheter an Tanaka?

Elfving  
#60849 Om grejerna är bättre än Husqvarna kan jag inte bedöma, men jag har bara bra erfarenheter av märket. Som bonus finns det oftast en prisskillnad till Tanakans fördel jämfört med Hva (skulle inte gå att sälja importmaskiner i Husqvarnaland annars!).

Redan utan Hitachis inblandning var Tanaka bra grejor.
Du behöver inte oroa dig för kvaliteten, Tanaka är småmaskinernas Toyota, bara går och går.

Användarvisningsbild

Re: Erfarenheter an Tanaka?

totte  
#60852 På gräsröjare vet jag att dom tillhör dom ledande, och det är väl rimligen samma motorer till häcksaxar.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter an Tanaka?

Nonkan  
#61035 Jag tycker definitivt de utklassar HVA på häcksaxsidan. Både motorerna och skären är kanonbra. Ganska dyra skär, men kör man inte i armeringsjärn så håller de hur länge som helst.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter an Tanaka?

Valmet830.3  
#61670 Intressanta synpunkter, men nu är häcken klippt..
Gick ett år till med sladd, men till nästa år får det nog bli en ny..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).