Motorsåg och handhållet

Röjsåg

5 inlägg 2589 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsåg

calle336  
#60502 Halloj.
Jag är på jakt efter en ny röjjsåg.
Har möjlighet att köpa en 1 år gammal Sthil 550 för 5000 ink moms. Gör jag bort mig om jag köper denna??
Vi har endel röjning där hemma på gården. Men denne e ju ganska tung. Är det bättre att lägga till det dubbla och köpa en ny 355 eller 480 ?
Mvh Calle



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg

masterchief  
#60503 Stihl 550 är enligt mig en riktig slitvarg att jämföra med de gamla husqvarnorna 65 och 165.
Utmärkt till grov röjning och ledningsgator, men jag skulle inte rekomendera den som en allroundsåg.
Bättre då hva345, 355 alternativt stih 480.
Har du tur så kommer det ut vettiga ex begagnade där med 8)

Användarvisningsbild

Re: Röjsåg

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60539 beror ju lite på hur mycket sågen har gått, men har den gått under en hel säsong tror jag knappast den är värd 5000 kr, fick köpa en ny stihl 550 för 5000 + moms, (mest eftersom återförsäljaren ville bli av med den) Men om det är en privatperson som haft den å bara röjt några hektar så ligger sågen på ett bra pris....

men tycker också att den är lite väl tung, kommer att fortsätta att köra med 480:n tills det kommer något nytt vettigt alternativ...

Avatar Fallback

Re: Röjsåg

calle336  
#60561 Jo den har ju gått i ett skogsborlag så den har säkert gått endel. Samt så e de ju tung. Så de får bli en annan såg 🤡 Man får ha ögonen öppna :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60804 När jag byter såg så brukar jag sälja de gamla för 1500-2000kr/st, då har de gått 2-3år så 5000kr för en begagnad låter dyrt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).