Motorsåg och handhållet

Kan detta vara möjligt?

30 inlägg 12256 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kan detta vara möjligt?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4110 Om detta verkligen stämmer så är det ju MYCKETintressant!!!! eller hur? en dolmar 115, 52kubik, 4.6kg & 3.7hk !!!!!!!!! låter ju bättre än den nyare 5000!!! för den väger väl 5kg lite drygt vill jag minnas!!? nu är ju detta en "gammal" modell av dolmar! men nog blev jag lite sugen att testa allt!! :D eller är det månne "tryckfelsnisse" som varit i farten??



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4111 Sen är det ju frågan hur det är med avvibrering mm på denna modell?? den har väl varit med ett tag nu!!

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4112 Jag har provat en 115 tyckte det var bra ork i den, jag har läst på fler ställen att den skall ha det HK antalet ,,,,
tyckte inte att den vibrerade så mycket vill jag minnas, men jag provade den bara under nån timme !

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4115 Finns ju en anledning att jag håller Dolmar högt.

Det är nog rätt nära sanningen, men jag har svårt att lite på företagens egna tester.

Helt klart en bra såg med mycket brum i sig. Håller jämförvis bra o är inte fasligt dyra.

Går att beställa genom Tanaka fortfarande tror jag....

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4118 Måste nog åka förbi och kolla om dom har den hemma...
http://www.blocket.se/vi/10186528.htm?ca=1_11_s
Ligger bara ett par stenkast från mig.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4131 dolmar verkar vara bra!, men jag valde hva, för att jag känner till dom

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4136 Såg att Dolmars pro-sågar säljs av bl.a Nima, fast under namnet Makita.
Priset är ju lite högre...Fast de Makita-prylar jag använt har varit av mkt bra kvalité.
Vore kul att testa röjsågen. Lika lätt(och dyr) som HVA och starkare motor.
Tror ändå att de flesta väljer Stihl eller HVA när priset är lika.

/Nisse

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4157 Jaha........det var väl det jag tänkte!! en dolmar 115 väger inte 4.6kg utan 5.2!! då blir det ju en annan sak!! effekten tvivlade jag aldrig på! men vikten!! och mycket riktigt så står det på tyska dolmarsidan 5.2kg! då är den ju inte så väldans intressant längre!!

http://www.dolmar.de/dolmar_de/site/man ... otorsaegen

Men en 5000 är fortfarande intressant tycker jag!!
ska få låna en av en handlare ev i morrgon för att provköra ett par dar!! :D

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4159 Hehe!! nu står det en dolmar 5000 här hemma! ska provköra den i ett par dar!! sitter 15" 325 1.3 oregon svärd å kedja på den! den känns mycket bra! ska bli intressant detta! den ska få smaka på ett gäng smaskiga frötallar!! kommer troligtvis med en första rapport i morrgon eftermiddag!! :D

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4160 Dolmar ägs konstigt nog av Makita sen några år.

Du blir nog nöjd med din 5000.

Ställ den lite fett de första 10 tankarna o glöm inte o spänna lite överallt innan du sen justerar om den.

Då får du 10-15% till... 😈

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4168
Mange skrev:Dolmar ägs konstigt nog av Makita sen några år.

Du blir nog nöjd med din 5000.

Ställ den lite fett de första 10 tankarna o glöm inte o spänna lite överallt innan du sen justerar om den.

Då får du 10-15% till... 😈



Jag har inte köpt den!! jag har bara lånat den av en handlare ett par dar!!schysst att jag fick prova en innan man handlar! OM jag handlar!! men det är väl "kört" i morrgon antar jag!! 😈 den är inte helt ny heller! han har den som "testsåg" men den har inte snurrat många varv!! blir jag nöjd,så skulle han göra ett bra pris på en ny!!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4178 Dra iväg ett pm till mig när du testat o så.....

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4299 Hur gick det med lånesågen "Huggarn" ? Var det nåt att ha ???

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4300
Mangelu skrev:Hur gick det med lånesågen "Huggarn" ? Var det nåt att ha ???


Jo då! den gick fint som tusan!! :D men det är lite småsaker som jag retar mig på!! tomgångsinställningen & lite andra saker!! nja.....jag vet inte.....ska höra hur långt bort nya "ms261an" är!! annars blir det nog en ms260 trots allt!! då vet jag vad jag får!! :D just nu kör jag med 361orna med 16" "slim" funkar kanon!! men det känns som 361an är mer våld än nöden kräver på "vanlig" huggning!! jag märkte en markant skillnad vid fällning å kapning mot ps5000!! men ps5000 räcker till gott & väl!!...........vi får väl se!! om jag nämner för min sthilhandlare att jag har en dolmar på gång så kommer han nog ge mig ett MYCKET bra pris på en ms260!! :lol:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4302 hehe det tror jag nog ! :D får man fråga vilken modell av stihl 260 som är intressant?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).