Motorsåg och handhållet

HVA priser i US.

13 inlägg 5104 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HVA priser i US.

Skogshuggarn  
#3824 Kolla priserna på:

http://www.amickssuperstore.com/Husqvar ... s_s/23.htm

Jag får det till halva priset jämfört med Sverige om det är "över disk" utan ev påslag.
353 kostar alltså under 3000:- sekr för köpsugna jänkare räknat på 7.20:-i aktuell dollarkurs.

Svinaktigt!!! 😡



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HVA priser i US.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3825
Skogshuggarn skrev:Kolla priserna på:

http://www.amickssuperstore.com/Husqvar ... s_s/23.htm

Jag får det till halva priset jämfört med Sverige om det är "över disk" utan ev påslag.
353 kostar alltså under 3000:- sekr för köpsugna jänkare räknat på 7.20:-i aktuell dollarkurs.

Svinaktigt!!! 😡


Listpriset motsvarar ca 3000 exklusive skatt (och på detta måste de stackarna betala state tax och county tax, totalt 7% i North Carolina). Listpriset i Sverige 5040:- och på detta har vi 25% moms. Således tar handlarna och ev. mellanhänder i Sverige ut en rejäl vinst, dvs. pruta på bara när ni köper såg!

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#3828 Dessutom bedriver inte "Amick" någon välgörenhetsinrättning, och ska säkert tjäna en slant på sågen också.

2900:- får jag priset till inkl 7 % på 353án.

Och värre blir det ju större såg man köper i Sverige.

   TS
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3834 Jo, man ser ju på priserna hos Amick att på de större sågarna ligger man 200 till 240 dollar under listpriset. Detta är ju ganska naturligt, tillverkningskostnaden för en större såg är ju inte så mycket mer än för en mindre av samma kvalité. Det är ungefär samma mängd delar och den extra materialkostnaden mostsvarar ju i princip kilopriset för de aluminium eller magnesiumlegeringar man använder.

Möjligen skulle man kunna tänka sig att de större sågarna har lite mindre volymer och därmed lite högre produktionskostnad. Annars ser man tydligt att relationen mellan kostnad och pris beror mera på vad handlaren tror att man kan få ut i pris än på någon sorts "rättvis" prissättning beroende på kostnaden för varan.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3839 Vill man chansa lite är det väl bara att handla. Smidigast om man har en bekant därborta som kan skicka som privatpaket.

Sist jag var över var väskan full med bildelar på hemvägen.

/Nisse

Avatar Fallback
Fisketorp  
#3843 Annars går det ju alltid att köpa online via företag så skickas det över till en på ett smidigt sätt.

kompisen gör så när han köper bläck och tillbehör till sin skrivare (affisch-skrivare) blir billigare än halva priset mot sveriges priser och då är frakt osv inräknat.

däremot finns det en risk att tullen snokar i paketet så man får betala moms men det kan ändå löna sig. ska även gå att be avsändaren skriva en liten lapp på paketet(minns ej vad det ska stå) så undslipper man momsen.

så det finns allt bra sätt att inhandla från utlandet kanske lite värre med garanti osv

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3844 Tror man kan skriva gåva för att slippa lite moms ,,,,,

Avatar Fallback
Fisketorp  
#3845 Det kan nog mycket väl stämma.. finns väl ingen gåvoskatt?= )

undrar vad frakten ligger på men kan nog inte vara alltför dyrt om man väljer rätt leverans..

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3846 Man bör räkna med att få betala tull och moms på allt om man beställer från en firma. Endast småbelopp brukar slinka igenom.

/Nisse

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3848 Ibland öppnar tullen o kollar då får man betala det, 500 eller så, men det är en på 20 ungefär....

Jag har haft 3 öppnade, o fått betala för de gångerna.

Gåva går bra om det är från privat person enbart.

Användarvisningsbild
Tornedalen  
#3849 Räkna alltid med tull på det du köper från USA, ta beställningspriset gånger 1,4 så brukar du komma nära slutpris inklusive tull och frakt.

M v h
Tornedalen

Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3851 Hej!

Jag bor i Litauen och köpte en HVA åt en kompis i Sverige för ett par år sedan. Var typ 60-70% av det svenska priset. Kan gå iväg till shoppen och se vad de kostar idag...

MVH

MN

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3852 Morgan.....

Jag skickar dig ett pm.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).