Motorsåg och handhållet

Luftfilter

23 inlägg 8148 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Luftfilter

Huggis  
#52254 Vad är det för luftfilter på dom amerikanska sågarna?

http://www.usa.husqvarna.com/node3099.a ... &pid=35692


Ger det mer häst, kan man köpa ett såntdär?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52257 $860, vad kostar en såg i Sverige?

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52267 Klart det går o fixa!
Det funkar likadan't men har mer filteryta.
Kör man i skitigt skrotvirke eller bara vill det ska andas lite lättare är det ypperligt.
På fäll såg eller i sågverk där det går hårt länge i en inte är så ren miljö är nog detta nåt o fundera på.

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

swe#kipp  
#52475 jag har HD filter på min 372:a :)

IMGP0301web.jpg

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Robertberg  
#150548 Tänkte beställa ett högre luftfilter, idag till 371an, gick in till husqvarnaåterförsäljaren i kalmar.

Berättade vad jag ville ha, Det första han frågade var "Varför då??"

Sen hämtades en annan kille, med mera kunskap, han sa "Varför vill du ha det? Det har vi aldrig sålt till nån innan"
De hade även för sig att det högre filtret var i papp, och till för stenkapning.
Kändes lite märkligt att som kund behöva motivera varför man vill handla i deras affär.

Och jag ser nu att det finns filter till träsågning, så jag ska leta vidare!

Vet någon vad det kostar ungefär att ändra om till det högre filtret? Filter, kåpa och tratten.

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Kenthf  
#150728 Får mina grejer till 390 + 372:an snart då skriver jag det.

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

maccall  
#150755
obantteg skrev:Berättade vad jag ville ha, Det första han frågade var "Varför då??"

Sen hämtades en annan kille, med mera kunskap, han sa "Varför vill du ha det? Det har vi aldrig sålt till nån innan"


- Hurså? Lever du på att få svar på dumma frågor eller på att jag pröjsar dig för prylar som du säljer till mig???



Kommer jag nog aldrig att säga till någon eftersom jag är blyg, mjäkig och fjolligt konfilkträdd, men jag kan bjuda på meningen om någon annan ids kläcka ur sig den nästa gång en motorsågshandlare som inte är intresserad av motorsågar frågar sådär dumt.

Tror ni förresten att de lär sig det där på kurs hos Stihl och Husqvarna, jag menar de säger ju nästan likadant allihopa... Ibland tycker jag nästan att handlare som börjar känna igen mig säger så där i stället för "Hej!" när jag kommer in i butiken... :lol:

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

lars11  
#151859 Haha, så där är det hos många sk "fackhandlare" typ Stihl, Hva men även typ volvo penta eller chrysler. Det som inte finns i deras färdiga prylställ i papp eller i IPLen är suspekt.
Hittar man handlare som *kan* sina produkter är det rätt najs. En kommentar som "det är inte samma nummer men den fungerar bättre och är billigare" är kul att höra ibland. Men det kräver att dom vet nåt.
Var o köpte Amsoil 2 taktsolja hos orapi och dom frågade också "vad ska du med det till?" ... Öööh, va??
Med den attityden kan dom väl hålla tyst istället? ;))

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Kenthf  
#159714 Ursäkta dröjsmål men nu har jag fått mina hd-filter till min 372 + 390.
På 372 var msn tvungen att byta insuget men inte på 390.
Jag är tyvärr för kass att bifoga bilder med min surfplatta, ni får gärna ge tips ni som kan eller pm:a mail så skickar jag bilder.

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Robertberg  
#159717 Trevligt!
Varifrån köpte du grejerna?
Vad kostade det till 372an? Köpte du rubbet, luftfilter, insuget och den högre kåpan?

Tryck på besvara, så det ser ut såhär:
Ladda upp en bilaga.jpg


Tryck på "Ladda upp en bilaga", Välj filen/bilden du ska skicka med och tryck sedan på "Bifoga filen" :smile:

Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159724
besvara.jpg

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Kenthf  
#159732 Har ej fått fakturan ännu, jag väntar på fullwraphandtag til 390.
Jag köpte allt du nämnde på Kalix maskiner/Luleå.
"filen du försökte bifoga är ogiltig" -blir det bara 😡

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Kenthf  
Användarvisningsbild

Re: Luftfilter

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159750 Darin tillåter inte man länkar till hans sida.
Dessa bilder ser man bara inloggad.

Bättre o använda photobucket eller annan bild värd för sina bilder om man är på flera sidor o skriver.

Avatar Fallback

Re: Luftfilter

Kenthf  
#159759
Mange skrev:Darin tillåter inte man länkar till hans sida.
Dessa bilder ser man bara inloggad.

Bättre o använda photobucket eller annan bild värd för sina bilder om man är på flera sidor o skriver.

Ok, så här:
http://s1246.photobucket.com/albums/gg6 ... 45_359.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).