Motorsåg och handhållet

Billiga 346:or...

43 inlägg 15104 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52174 Hur vet man om man har en 45cc eller en 50cc?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

swe#kipp  
#52175 dom nya har(50ccNE) har silverfärgad kedjekåpa och primer pump samt en lite annan utformning på startkåpan :)

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52179 Kanon, solklart med andra ord. :D
Den kompisen köpte har den kåpan och pumpen.
Råkade köpa en själv också, efter att ha provkört, dom är ju som en dröm att köra.
Så nu är man med en ny såg. :D
Blev en 3:e såg till en annan kompis också, börjar en följer alla. :lol:
Han kommer nog meddela det här inom nån minut... :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Billiga 346:or...

calle336  
#52181 Japps ny såg blev det ju här med ju :) Har dock inte sett den ännu haha. Undrar om man får en med eller utan triobrake ;)

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52182 Du är välkommen att hämta den när som. :P
Det vet vi inte än... :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

swe#kipp  
#52200 Grattis till era nya sågar :)
NE modellen är en kalasmaskin min är lite trimmad men jag skulle vart glad för en orginal med :D

Avatar Fallback

Re: Billiga 346:or...

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52252
MickeBM skrev:Kanon, solklart med andra ord. :D
Den kompisen köpte har den kåpan och pumpen.
Råkade köpa en själv också, efter att ha provkört, dom är ju som en dröm att köra.
Så nu är man med en ny såg. :D
Blev en 3:e såg till en annan kompis också, börjar en följer alla. :lol:
Han kommer nog meddela det här inom nån minut... :lol:

Dröm??? tycker dom är värdelösa har 2st på jobbet och en gammal 06 så föredrar jag 06 sågen
1 det går inte att få nån direckt fart i dom
2 svarar dåligt på gas
har ingen fart på topp varv som nu mera skall vara 9600 på ne mot 13000 på 06 sågen så snart har väl dom sänkt varvet till ett par hundra i sina strävanden i mot noll emission
3 tycker hela 3 serien är ett steg tillbaka mot 2 serien om man ser på den biten som avser ergonomi

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52415
knaggen skrev:har ingen fart på topp varv som nu mera skall vara 9600 på ne mot 13000 på 06 sågen så snart har väl dom sänkt varvet till ett par hundra i sina strävanden i mot noll emission


9600 är inte toppvarvtalet utan varvtalet på maxeffekt, ett varvtal som de flesta sågar i denna kategorin ligger runt. Den gamla 346:an har också 9600 rpm som varvtal vid maxeffekt, 242:an har 9900.

Avatar Fallback

Re: Billiga 346:or...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52429 Om ni klarar av att plocka isär sågen och trimma den, borde det inte vara svårt att justera värmen heller. Värmen är väl elektrisk, så ett motstånd i serie skulle räcka?

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52506
swe#kipp skrev:Grattis till era nya sågar :)
NE modellen är en kalasmaskin min är lite trimmad men jag skulle vart glad för en orginal med :D


Tackar, toknöjd med mitt köp.
Inte hunnit hårdtesta den än, men det kommer. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52507
knaggen skrev:Dröm??? tycker dom är värdelösa har 2st på jobbet och en gammal 06 så föredrar jag 06 sågen
1 det går inte att få nån direckt fart i dom
2 svarar dåligt på gas
har ingen fart på topp varv som nu mera skall vara 9600 på ne mot 13000 på 06 sågen så snart har väl dom sänkt varvet till ett par hundra i sina strävanden i mot noll emission
3 tycker hela 3 serien är ett steg tillbaka mot 2 serien om man ser på den biten som avser ergonomi


Beror väl kanske på vad man har att jämföra med, jag tycker iaf att den går fint det lilla jag kört den.
Har inte kört den äldre modellen på flera år, och bara en dag då, så kan inte göra den jämförelsen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Billiga 346:or...

calle336  
#52597 Jahopps då har man hämtat hem sågen då :) Men endast provstartat den å den verkar ju gå finfint :)
Hoppas man kan få provköra den på riktigt snart.
Den verkade dock lite nervös i upphängningen men de kanske ger sig när allt satt sig som de ska.
Och inte fick man med nån Instruktionsbok heller men de överlever man väl utan :)

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

swe#kipp  
#52599 Intrukltion böcker finns att tanka ner på nätet skulle jag tro !
Sen kan dom upplevas som lite "sladdriga" i vibrations dämpningen när dom står på ett fast underlag på tomgång men i praktiskt arbete är dom väldigt lena och fina jobba med tycker jag !!

Avatar Fallback

Re: Billiga 346:or...

calle336  
#52721 Provkörde 346an idag :) bara lite iof men den verkar ju gå väldans bra :) Hoppas man får mer tid i helgen å ta sig in i gallringsskogen å köra lite så man får se va den går för :)

Användarvisningsbild

Re: Billiga 346:or...

LiddeLidman  
#54069 Jag beställde en 346XP New Edition från USA ifjol. Då låg dollarn på 6 kr, så slutpriset blev 4200 spänn, vad sägs om det?

// Lidde

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).