Motorsåg och handhållet

KIPP & ni andra! tro det eller ej,men..........

10 inlägg 4281 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

KIPP & ni andra! tro det eller ej,men..........

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3594 Jag håller ev på att "bli med"med hva......igen! phuu vad det tog emot att säga!! :wink: en jag känner har en 1 år gammal 372a som på sin allra högsta höjd har gått 3-4timmar!! han tycker den är alldeles för stor & stark för hans ändamål......å det höll ju jag såklart med om!! :D "sälj den till mig då"!! "men du vill väl inte ha en hva"....."njaae,men jag kan köpa den ändå!" 8) .vad kan den vara värd? Han vill ha 6000 spänn för den! det måste väl vara ett hyggligt bra pris? för mig alltså!! är det sån där jobbig "utanpåliggande" koppling på den? som dom flesta hva! jag menar att om drevet sitter innanför kopplingen?(sämre spånsprut) :lol: ska prata med han i morron! så vi får se! frågan är bara var tusan jag ska gömma den!! jag har ju en image å tänka på!! :D



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3596 Den teorin med sämre spånspru funkar inte efter man sett Solo Twin's 10 meters kvastar.

Nej, drevet är utanpå på 372 :wink:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3600 inbyggd koppling :)
med dom timmarna och du verkar veta som ägt sågen, så är det ett bra pris !

din image ,,,,, hmm verkar som det håller på att bli ordning på den igen :P

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3603 :lol:

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3606 hehe den va rolig! :lol:

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3608 Hehe! nu förstår jag inte riktigt vad ni menar??? :lol: Lugn bara lugn! min image ligger fast som berget!! 8) dessutom har den nu ytterligare "stigit i kurs" med tanke på att självaste "mr skogshuggare" och "mr husqvarna" himself Sören eriksson numera kör stihl!! :lol: riktigt trevlig prick den där sören!hehe :wink: dessutom som om inte det vore nog så finns det "rykten" som säger att två andra herrar ev håller på att svänga över till stihl! nämner inga namn,men om jag säger: motorsågsutbildning,sågtävlingar mm så kan nog en del av er kanske räkna ut vilka jag menar!! märk väl att det endast är rykten än så länge! min "stihlkurs" ökar förvisso inte av att just dom två skulle köra stihl! är milt utryckt överreklamerade tycker jag personligen! däremot jäkligt trevliga killar dock! men det går "lika bra med selleri" eller ska jag säga "sunt bondförnuft"! jag anser vi skogsarbetare som är "osponsrade" måste ibland ta lite risker om man ska få vissa saker gjort! och en verksamhet att "gå ihop"! ta tex att om alla rotkapare efter gudrun skulle följa alla säkerhetsföreskrifter så kan jag garantera att minst hälften av skogen skulle ligga kvar idag! så är det bara! hur är det ledin sjunger....gilla läget! "med erfarenhet kommer säkerhet,men även dumdristighet"

Men än lever jag! :lol: å ska jag dö så ska jag dö i skogen!! :D

Lev väl kamrater!!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3609 Ligger mycket i det där.
Allt hänger ihop o får avvägas efter rådande situation.
Kostnad, erfarenhet, kunskap, möjliga val, risker, tid, arbets insats...

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3858 Köpte du sågen eller ???

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3870 Nja! nu säger han att han ska ha den kvar!! så vi får väl se! förutom priset(5-6000:-) så känns det lite som att det kvittar!! om han ändrar sig å släpper den för 5 lök så slår jag till!! annars får det vara!! men om jag nu ska "nedlåta" :wink: mig att köpa en hva så är nog en 254a eller 262a mer intressant! blir ju mer användbara!

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3875 Finns en 254 på blocket en 02:a ??
som det mesta är bytt på, för 3995 :-

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).