Motorsåg och handhållet

Gårdagens fynd

41 inlägg 17073 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gårdagens fynd

swe#kipp  
#3490 Igår blev det ett par nya huggarbyxor, Husqvarna Protech, fy satan vilken skillnad i komfort mot mina gamla byxor !!
Och så blev det ett 24" power match svärd och en Oregon 73LP kedja till det :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3491 Vad skall du ha ett sådant bautasvärd till, förutom att imponera på svampplockarna? Jag har ett liknande till en 670 Champ men har inte insett vad det skall vara bra för om man inte har parkekar på tomten, ett 16" räcker väldigt långt (in i stocken) i normal skog.
Senast redigerad av th lör 04 nov 2006, 23:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3497 vad var det för skillnad på protech tycker du?? på vilket sätt? e dom svalare eller varmare??

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3499 Th, du har så rätt så, kände bara att det kunde vara bra att ha ett riktigt långt svärd :)
(kan även vara bra att ha om skall jaga svamp/bär plockare !!!)

Jim, dom är väldigt smidiga och mjuka, känns mer som att ha ett par kraftiga jogging byxor på sig, jag tror att dom kan vara svalare men jag har inte hunnit testa dom riktigt ännu ,,,

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3500 återkom sen när du testat dom fullt :D

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3503 Jo att impa på svamp plockare är nog det bästa.
Har pexis beställt ett 74".

Hä Hä... 😈

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3508 vad ska du me 74" till ?? :shock:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3509 visste att jag skulle ha dina sympatier Mange :)

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3510
pgo_jim skrev:vad ska du me 74" till ?? :shock:

Jag ljög lite där...
Det är 72".

Tja varför...

Hmm


Bara för att det är längst! 😈

Jag har med det på utställningar, o saknar mitt 64".
Jag tänkte på att best ett lika dant med då finns det ju två lika långa här. Det går ju inte....

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3513 hehe 72" måste ju vara jättebra å skrämma bort folk som tjuvplockar bär på din mark :lol:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#3515
pgo_jim skrev:hehe 72" måste ju vara jättebra å skrämma bort folk som tjuvplockar bär på din mark :lol:


Har ni inte allemansrätt i Uppsala, pgo?.

Däremot är det snart "säsong" på julgranstjuvar, och då kanske din 72á kommer bra till pass?, Mange. :lol:

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3516 jo vi har allemansrätt här, jag skämtade bara med Mange eller ivarjefall försökte

skogshuggarn har du blivit av me många granar?

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#3517
pgo_jim skrev:
skogshuggarn har du blivit av me många granar?


Säkert har man väl fått pryda något hem med en "gratis" julgran, men det är inget som jag fäster mig vid i någon större omfattning.
Har de inte råd att lägga ut 150:- till jul på en köpesgran, inkl risken de tar att bli ertappad så är det mer synd om dem än om mig.

Däremot har jag ertappat en "kvinnlig vedtjuv" av en ren slump,,,,pinsamt!. :oops:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3518 En vedtjuv !?!?
så folk ger sig alltså ut och snor ved i skogen ,,,,,
tror aldrig jag hört talas om det här i kring, men kan ju så klart ha fel :)

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#3520
swe#kipp skrev:En vedtjuv !?!?
så folk ger sig alltså ut och snor ved i skogen ,,,,,
tror aldrig jag hört talas om det här i kring, men kan ju så klart ha fel :)


Nej, det här var på ett avlägg vid väg där jag hade sågat upp ett mindre parti övergrov björkved till större klabbar.
Där stod alltså fruntimmret och lastade bilskuffen överfull med klabbar när jag "opassande" dök upp för att köra ett arbetspass.
Man kan lugnt säga att hon blev väldigt ångerfull och ville helt plötsligt betala för "stöldgodset". :oops:
Det slutade iaf med att jag gav bort veden med löfte om att hon inte skulle upprepa "räden".

Klabbarna (ca 40x40 cm) skulle hon inte elda upp, utan de skulle fungera som "blompidestaler" efter grusgången till hennes sommarställe.
Man slutar aldrig att förvånas över hur en del är funtade,,,, tyvärr!, men man får väl hoppas att hon blev nöjd med "dekorationen". :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).