Motorsåg och handhållet

Stihl FS250

4 inlägg 2416 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl FS250

matz  
#49714 köpte en ny röjsåg..men den kvävs och stannar när man gasar,går annars bra på tomgång..förgasar inställningar på standard,kör med aspen.Tänkte fråga er först innan jag kör tillbaka skiten..Som det nu är kör jag med den gamla,för jag hatar när det tjuvstannar



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl FS250

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49715 Jag vet att Stihl haft förgasarproblem på sina sågar (ms200) har själv fått byta förgasare på garanti.

Användarvisningsbild

Re: Stihl FS250

totte  
#49752 Kör tillbaks, en ny såg skall gå utan problem, annars får dom gör nåt åt den.

Avatar Fallback

Re: Stihl FS250

Nonkan  
#51957 Håller med, åk tillbaka. Du har ju garanti och börjar du pilla själv så upphör garantin.

Senare åren har det blivit väldigt vanligt med förgasarproblem. En stor del av det är nog alla nya miljökrav, förgasarna nuförtiden är mindre och mer känsliga på inställningarna än gamla.

Stihl köpte sin förgasartillverkare (Zama) för ett tag sen så förhoppningsvis blir det mindre strul framöver. Sen återstår att se om Husqvarna kommer fortsätta köpa förgasare från sin största konkurrent eller köra mer med Walbro.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).