Motorsåg och handhållet

inställningar av förgasare

11 inlägg 26134 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

inställningar av förgasare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46613 har kommit vatten i förgasaren och började då skruva på hög o låg tändning och tomgången. så det är nog lika bra att göra om från början. :oops: alltså inställning av hög och låg tändningen
läste någonstans hur det skulle göras men kommer inte ihåg. :???:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

swe#kipp  
#46618 Vad är det för såg !?
ofta brukar det vara ett varv ut på både H och L ,,,

Avatar Fallback

Re: inställningar av förgasare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46626 husqvarna 345.

   TS
Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

Pecka  
#46631 Sågen ska starta på 1 varv ut på både H och L skruvarna.

Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

buster67  
#46658 Jag lånar dena tråd lite :wink:

Jag har hört at min hva 346 ska bli mer lättstartad om jag tar bort dom spärrena som sitter ved justerings skruvarna på förgasarn och justerar alt från början :???: Stemmer det och är det vanlig justering då et varv på båda? :roll:

Avatar Fallback

Re: inställningar av förgasare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46661
Jag har hört at min hva 346 ska bli mer lättstartad om jag tar bort dom spärrena som sitter ved justerings skruvarna på förgasarn och justerar alt från början


är det tungt å dra i startsnöret :smile: man blir ju bortskämd med dagens sågar. skulle köra lite med faders en dag och det var inte kul :oops:. kändes som man hade ryckt i snöret minst 20 gånger när det i verkligheten var 5. :oops:

insåg snabbt att man blivit van med den egna sågen som är snäll vid start. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

Pecka  
#46687
buster67 skrev:Jag lånar dena tråd lite :wink:

Jag har hört at min hva 346 ska bli mer lättstartad om jag tar bort dom spärrena som sitter ved justerings skruvarna på förgasarn och justerar alt från början :???: Stemmer det och är det vanlig justering då et varv på båda? :roll:


Lämna sågen till någon som kan justera åt dig, utslagsbegränsarna är lätta att ta bort och jag tycker att det blir lättare att ställa in utan dom efter man kört ett antal tankar. Och ett varv ut är ju bara en grundinställning som alla sågar ska starta på.

Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

buster67  
#46689
Pecka skrev:
buster67 skrev:Jag lånar dena tråd lite :wink:

Jag har hört at min hva 346 ska bli mer lättstartad om jag tar bort dom spärrena som sitter ved justerings skruvarna på förgasarn och justerar alt från början :???: Stemmer det och är det vanlig justering då et varv på båda? :roll:


Lämna sågen till någon som kan justera åt dig, utslagsbegränsarna är lätta att ta bort och jag tycker att det blir lättare att ställa in utan dom efter man kört ett antal tankar. Och ett varv ut är ju bara en grundinställning som alla sågar ska starta på.



Ja kan fråga min ÅTF om det :smile: jag vet at det bara är en grundinställning :wink:

Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

Pecka  
#46698
getost91 skrev:
Jag har hört at min hva 346 ska bli mer lättstartad om jag tar bort dom spärrena som sitter ved justerings skruvarna på förgasarn och justerar alt från början


är det tungt å dra i startsnöret :smile: man blir ju bortskämd med dagens sågar. skulle köra lite med faders en dag och det var inte kul :oops:. kändes som man hade ryckt i snöret minst 20 gånger när det i verkligheten var 5. :oops:

insåg snabbt att man blivit van med den egna sågen som är snäll vid start. :wink:


Vad har fadern för såg?

Avatar Fallback

Re: inställningar av förgasare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46703 246, skulle gissa runt -90-95 års.

   TS
Användarvisningsbild

Re: inställningar av förgasare

Pecka  
#46756 På dom brukar de sitta decomp, men det finns väl utan också då antar jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).