Motorsåg och handhållet

Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

11 inlägg 4694 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

buster67  
#46082 instruksjon film för motorsåg :) Hahahaha :lol:





   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46087 Ingen av dom skulle klara b provet dom hade blivit underkända innan dom hade fällt trädet
och sedan det där dubbelgasandet det låter inte som proffs

Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

buster67  
#46089
knaggen skrev:Ingen av dom skulle klara b provet dom hade blivit underkända innan dom hade fällt trädet
och sedan det där dubbelgasandet det låter inte som proffs


Nej dom är nog inte proffs :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46098 :lol:

Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46130 Jag har alldrig sett någon vifta så fort med en motorsåg förr :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46135 Dessutom slänger de en såg för många sköna lappar omkring sig :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46139 med tanke på ålder dialekt & namnet på deras andra filmer så går dom i värnamo skogsskola.... :lol:
så då är det väl "skolsågar" inte deras egna...& ingen lärare i närheten :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

buster67  
#46148
sågmek skrev:med tanke på ålder dialekt & namnet på deras andra filmer så går dom i värnamo skogsskola.... :lol:
så då är det väl "skolsågar" inte deras egna...& ingen lärare i närheten :lol: :lol:



Nej såg ochså det är nog skolsågar :grin: Tycker synd om 346an jag :((

   TS
Avatar Fallback

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

dag-man  
#46162 hahahaha!!! :lol: ja, den va jävla rolig, fast tur att det inte hände nåt dumt :wink: Fast man känner ju igen sig lite :grin: går själv sista året på skogsbruksskola.

Avatar Fallback

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46196 Riktskäret är rena motsatsen till det som åstadkoms i "Ax Man" på History chanel.

Sen funderar jag på om man får lära sig att kvista på det viset på skolorna eller vid motorsågskörkortet? Själv börjar jag med ett svep på vänstersidan av stammen med skjutande kedja, sedan svänger jag runt såget och tar översidan tillbaks med med dragande kedja, sedan tar jag baksidan med skjutande kedja, därefter undersidan med, i allmänhet, dragande kedja. Är detta helt fel?

Undrar en som aldrig gått mer än nioårig grundskola (och så livets skola förståss).

Avatar Fallback

Re: Instruksjonsfilm för motorsåg på youtube

Robertberg  
#46197 Verkar omständigt att starta sågen på marken hela tiden, att stödja bakre handtaget mot innerlåret funktionerar väl bra? Så brukar jag göra jallafall..
Jonny var ju nära att göra "raketstarten" några gånger: håll sågen med högerhand i bakrehandtaget, håll in full gas, ta dragsnöret i vänsterhanden och svinga sågen bakåt med en början av "svingen" en bit framför sig :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).