Motorsåg och handhållet

Stihl handtag på en husqvarna?

10 inlägg 4999 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl handtag på en husqvarna?

Axl  
#41205 Kan man sätta ett gashandtag från en stihlröjsåg på en husqvarna? Det är en 3-4 år gammal 252 rx som inte gått speciellt mycket så jag villl inte byta såg men gillar inte tumgasen... husqvarna kanske har något annat handtag?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#41216 har stihl pek finger gas ??
Om så är så har ju husqvarna sånna med om inte det från stihl passsar :)

Avatar Fallback
nexon  
#41218 japp stihl har pek gas.. har visserligen inte provat tumgas på röjsåg men kan förstå att det kan vara jobbigt... Tummen finns och behövs men man har inte så mycket styrka i den.

pek gas har jag på min röjsåg. en stihl..

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41225 Om du inte har provat så gör det. Jag har en HVA av varje sort och tycker att man har nog mer kraft i tummen än i pekfingret, kanske det beror på att tumgasen har lite längre slaglängd.

Avatar Fallback
Tobias  
#41239 Eller så kanske det beror på att tummen är starkaste fingret i hela handen? :roll:

Avatar Fallback
Axl  
#41262 nu var ju inte frågan huruvuda man är starkast i tummen eller pekfingret utan om det går att byta från tumgas till pekgas på något smidigt sätt

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41266 Det går..
Allt går om man vill...
Det finns tillgängligt hos din ÅTF.

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41298 Nytt gashandtag (finns komplett med strömbrytare) & gasvajer kanske även styret....
Det passar om man köper till en 250R (Gräsversionen av 252) :D

Avatar Fallback
Tobias  
#41326
Axl skrev:nu var ju inte frågan huruvuda man är starkast i tummen eller pekfingret utan om det går att byta från tumgas till pekgas på något smidigt sätt


Förlåt var bara lite ironisk. kunde inte låta bli.. :P

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41357 jag tycker tum gas är bättre o pek gas :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).