Motorsåg och handhållet

Hva 357 eller Stihl 361 ???

150 inlägg 62905 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4698 Ja jäklar! då såg jag han på tv igår!! :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4707
Huggarn skrev:Ja jäklar! då såg jag han på tv igår!! :lol:

sorry men det gjorde han inte för tvn har han kastat ut

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4717 Huggarn jag hoppas att jag blir nöjd, provkörde den lite idag men det kommer nog att krävas några tankar innan den "lossnar" upp !
Det märks att det är en ny såg är lite seg eller vad man skall säga ,,,

Om du ändå skall byta dämpare är det klart att du skall exprimentera lite med den gamla 😈

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4719
swe#kipp skrev:Huggarn jag hoppas att jag blir nöjd, provkörde den lite idag men det kommer nog att krävas några tankar innan den "lossnar" upp !
Det märks att det är en ny såg är lite seg eller vad man skall säga ,,,

Om du ändå skall byta dämpare är det klart att du skall exprimentera lite med den gamla 😈


Japp,man lär nog igenom med bra många tankar innan den visar sitt rätta "jag"!! sen därefter justeras ordentligt!! 😈 sen jäklar!! :lol: självklart ska det provas lite med ljuddämparen!! 😈 hehe! 361an har en lite jobbig dämpare eftersom den inte går att dela på mitten med skruvar,som på bla 360n & 660n! den är ihopvikta plåtkanter på mitten,så man får lov att värma upp den!! men det finns utförliga instruktioner å bilder på AS!! 😈 :D

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#4720 Vad är AS för firma, förening, person,
Trimmar de mö eller vad är sysslan?
Har du någon internet adress?

Tack på förhand

God fortsättning på jul

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4721 Det är en site lite som den här fast i usa ,, lite större bara ,,

www.arboristsite.com

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4722 Japp på as finns det lite smått å gott om det mesta!! :lol: dessutom kipp! så tror jag bestämt att vi har fått våran egen "sap" här på forumet!!! :lol: tur att vi är någolunda cilivicerade svenskar!! :D å jul är det också!!

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4730 Darin är en riktig klippa! Stabil som ett glas vatten.

Den sidan är till för ekonimisk vinning inget annat.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4731
Mange skrev:
Den sidan är till för ekonimisk vinning inget annat.


Hur menar du mange?

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#4735 jasså arboristesite där är man ju medlem, där finns det mö sköj.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4740
Huggarn skrev:dessutom kipp! så tror jag bestämt att vi har fått våran egen "sap" här på forumet!!! :lol: !!


Förklara för "en gammal man", vad "SAP" är, huggarn,,,,,:?:

Själv så är jag vad det kallar för "lurker", borta på AS i US, men tro för den skull inte att jag är en "lurk" för det ,,,,,, :wink: :lol:

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4741 Hehe! tja! sap är en förkortning för "coveredinsap" som är en mycket.......hmmmm........tja....låt mig säga en mycket "sympatisk" kille på AS! vars inlägg inte alltid anses överenstämma med verkligheten!! :) sen att han dessutom verkar glömma vad han skrivit i tidigare trådar ger ju det hela ännu en dimension av "underhållning" eller hur jag ska förklara!! :D .att vi skulle ha motsvarigheten här låter jag vara osagt!!.....jag får väl dra till med carl bilts gamla "slagdänga":...."det finns vissa tendenser som tyder på det" !! eller vem det EV skulle vara,låter jag också vara osagt! för vi ska försöka vara lite snällare här än på AS!!

VA..grabbar! det var väl en fiiin förklaring av mig va!!?

Själv tycker jag nog att jag är en jäkel på osanning!! för ni tror väl på all skit som jag skriver :?: :!: 😈 :lol: :lol: :lol:

hehe! nja..osanning ska man inte fara med alls!! och är det så att man absolut måste,så kan man väl åtminstone försöka göra det med lite finess så att det blir någolunda trovärdigt!!

END OF STORY!!!!

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4743
Skogshuggarn skrev:
Huggarn skrev:dessutom kipp! så tror jag bestämt att vi har fått våran egen "sap" här på forumet!!! :lol: !!


Förklara för "en gammal man", vad "SAP" är, huggarn,,,,,:?:

Själv så är jag vad det kallar för "lurker", borta på AS i US, men tro för den skull inte att jag är en "lurk" för det ,,,,,, :wink: :lol:


Lurker!!hehe det har jag missat!! vad menas med det? inte tycker då jag att du är nån "lurk" inte skogshuggarn!! tycker att du är en hyvens "gammal man" :!: :lol: som tillför mycket "gött" till forumet!! :D om jag är en gammal man får ni avgöra! jag är 35! så lite "gammal man" börjar man väl så smått bli!! hehe 8) men man är ju själklart lika spänstig som vilken 17åring som helst!! :lol: :lol: :wink:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4748 Lurker= en som tittar lite i smyg utan att lägga sig i (ungefär)....

Om vi talat om osanningar ,,, Man måste spä lite för att det skall bli en story :)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4753
Huggarn skrev:
Mange skrev:
Den sidan är till för ekonimisk vinning inget annat.


Hur menar du mange?


Ni skulle bara veta hur saker o ting funkar där...

Jag lägger mig inte i det längre, o tänker inte skriva mer där. Darin Johnsson (ägaren, The big Kahuna) och jag ser olika på saker o ting.
Det var på diskussion om jag ville sponsra sidan o få ett eget forum för 2,5 år sen. Detta skulle då vara för samlare.
Jag hade helt enkelt inte inkomst att klara det så jag snackade in mig på Samlaren.org i stället.
Efter ett tag blev det för stort o för mycket jobb för Jan som ägde det, vilket mer eller mindre satte en fot i ändan på mig o jag startade ett nytt med Mig som juridisk ägare ansvarig etc...

Just det här med ägandet hänge jag upp mig på på AS.
Darin sålde/säljer information från forumet, de som skrivs av vikt o värde. Han tar ut duktiga summor på de som sponsrar, o behandlar användare godtyckligt.

Inget för mig, så jag skriver inte där mycket alls. Håller på med en massa skit för att få fler träffar på sidan = mer pengar från sponsorer.

Anledningen att det är mycket trubbel är för att det tillåts.

Ibland blir jag tillfrågad av de som "känner" mig sedan jag skev där o efter att skriva nåt nånstans o då gör jag det så klart, men inte annars.
Vittjar PM o kollar lite då o då, men det är inte mycket som faller mig i smaken direkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).