Motorsåg och handhållet

Solo motorsågar

5 inlägg 5161 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Solo motorsågar

Hema  
#489907 Hej.

Såg att Maskinklippet nu saluför Solo motorsågar. Verkar inte vara så mycket skrivet om dessa.
Någon som har något att säga om dem?
Här en 675:a på nära 75cc, med liknande siffror som 572.
Bild

https://www.maskinklippet.se/motorsag/solo-675-motorsag/



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Solo motorsågar

johan eriksson  
#489916 Just den sågen är så vitt jag kan se en dolmar i andra kläder. Solo har haft samarbete med Dolmar/makita med endel modeller.
Har något svagt minne av att solo idag ägs/ägdes av ALKO, men att det varit tal om nedläggning.

Användarvisningsbild

Re: Solo motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#489921 Solo är nerlagt och borta. Visst lager finns hos distributörer men fabriken är minne blott enligt ögonvittnen. Jag har lite litteratur som räddats från deras städtag.

Användarvisningsbild

Re: Solo motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#489923 7000 serien som jag kallar den var ett samarbete mellan Dolmar och Solo på alla fronter. Solo ville ha en över 80cc vilket Dolmar tyckte sig kunna vara utan till en början.
Hade dessa två varit lite mer kapitalstarka hade de säkert fortsatt. De gjorde bra såg båda två.
Nu är det historia.

Avatar Fallback

Re: Solo motorsågar

Hema  
#489927 Så vad ska man kalla dessa Solosågar då? dekaltrimmade? Eller har Alko tagit över rättigheterna till märket? Såg nu att det står Solo by Alko. Om jag nu inte missförstod dig, så kan det väl inte vara någon utförsäljning av Solosågar, då det finns en rad olika modeller att välja mellan?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).