Filing av motorsagkjede i felt

Husqvarna
 Svara  6 inlägg  1077 visningar  2 följer

Filing av motorsagkjede i felt

#484619 Viss eg fyrst skal begynna med detta, kva metode pleie gi skarpast kjede, sjølv har eg til no berre filt inne i skrustikka.

TS
Användarvisningsbild

Re: Filing av motorsagkjede i felt

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484745 Klart du ska prova! Jag filar vertikalt/svärd upp i fält för bättre syn och kontroll.

Mange skrev:Klart du ska prova! Jag filar vertikalt/svärd upp i fält för bättre syn och kontroll.

Filar så jag också man sitter mera rakryggad och jag har svårt att ha sågen mellan benen på stocken och sitta lutande över den.

#485452 Prøvde metoden til Anedersimyra i dag ute. Saga oppå venstre lår fil alle venstretenner. Deretter snu saga og fil høgretennene samme vei. Ikkje lett dette her, spesielt moment 2 med snudd sag.

TS
Användarvisningsbild

#485838 Så här har jag löst det
1513275953_006.jpg
1513275996_007.jpg

#485847 Er jo den metoden eg er vant med. Saga nokenlunde vannrett/sverdet litegrann på skrå oppover. Og fila med begge hender. Fyrst alle tenner mot venstre og så alle mot høgre. Dette som du vise er ein mulig metode, ein anna er filstøtta mathilda.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
filing 404 kjede av Førland - sön 22 mar 2015, 19:43
i Vedmaskiner, flishuggar
5 svar
2270 läst
av Førland     
mån 23 mar 2015, 20:22
Annonser