Motorsåg och handhållet

Byta motorsåg 346 xpg

19 inlägg 13497 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Byta motorsåg 346 xpg

stone66  
#484656 Då är det nog en 550 som blir nästa såg. Hur upplever ni den är o starta antal ryck?? Inte för man inte orkar längre men man blir ju inte yngre!!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Byta motorsåg 346 xpg

alias  
#484663
stone66 skrev:Då är det nog en 550 som blir nästa såg. Hur upplever ni den är o starta antal ryck?? Inte för man inte orkar längre men man blir ju inte yngre!!


Behöver man fler än fyra drag för att få igång en kall såg med choken aktiverad så har man fått ett riktigt måndagsexemplar, eller så gör man fel...

Sen tyckte jag att man fick tänka till lite med det nya chock-/halvgas-/stoppreglaget så att man bara får halvgas och inte chock när man ska ha igång en varm såg (dumt att dra den sur).

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Byta motorsåg 346 xpg

anersimyra  
#484674 Mina båda 550 är härligt lättstartade, de startar allra oftast på första rycket även efter en tids stillestånd. 346:an vill gärna få sig några extra ryck vid dagens början. Men av de tre har 346:an den absolut skönaste sången och går verkligen som det berömda ” skållade ollonet.”.. :-bd :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Byta motorsåg 346 xpg

uffejohan  
#484680
anersimyra skrev:Mina båda 550 är härligt lättstartade, de startar allra oftast på första rycket även efter en tids stillestånd. 346:an vill gärna få sig några extra ryck vid dagens början. Men av de tre har 346:an den absolut skönaste sången och går verkligen som det berömda ” skållade ollonet.”.. :-bd :ymparty:

Kör du 346'an på Nitro då?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).