Motorsåg och handhållet

vibrationer

4 inlägg 2400 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vibrationer

halvproffs  
#479225 God morgon på er! Köpte en ny Husqvarna 545 i vintras och jag upplever att den vibrerar mer än dem gamla sågarna med gummiupphängning. Har blivit känslig med domningar i fingrar speciellt vänsterhanden där man bär sågen hela tiden. Gick ut nu och startade en 238 för att jämföra och jag tycker den vibrerar mindre. Inbillning eller vad? Är det fler som upplever samma sak som mig?Tänkte även rusta upp min trogna 242 med nya gummikuddar mm så jag får känna efter med den också.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: vibrationer

johan eriksson  
#479226 Det blir lite olika vibrationer i sågarna beroende på om det är stålfjädrar eller gummibussningar. Och hur man upplever det är väldigt individuellt. Har med frekvensen på vibrationerna att göra har jag fått berättat för mig.

Användarvisningsbild

Re: vibrationer

halvproffs  
#479248 Sorgens dag; Rev min 242 nu och det visade sig att kolv, cylinder och ramlager var paj och lite annat som skulle behöva bytas så det är ingen ide att renovera den. :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: vibrationer

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479249
halvproffs skrev:Sorgens dag; Rev min 242 nu och det visade sig att kolv, cylinder och ramlager var paj och lite annat som skulle behöva bytas så det är ingen ide att renovera den. :sad:

R.I.P.!
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).