Motorsåg och handhållet

Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

20 inlägg 17757 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

moraggarn  
#474709 Jag vill tacka alla för tips, råd och tankar kring mitt inköp av såg. Har nu inhandlat en Stihl 193:a som hämtas på Måndag.
Gällande detta med verktygslös kedjespänning så avrådde säljaren detta, han tyckte, liksom de flesta av er, att det inte var något att hurra över.
Nu återstår att se om jag gjort ett bra köp, jag både hoppas och tror detta, fick även med Stihl's multifil på köpet vilken verkade vara en bra grej för mig som inte är någon baddare på att fila kedjor.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474732 Behovet att spänna kedjan är slitage baserat så det ska inte behöva göras mycket.
Oftast när det sträckts är det pga värme som kedjan sträcker sig och det är ett problem som måste lösas, inte hjälpas med verktygslös kedjespänning.

Det blir nog bra detta val efter vad jag förstår.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

JensSkoog  
#474819 Grattis till köpet, @moraggarn :-bd

Har själv båda ms 192 och ms 200, och gillar den minsta i mycket klenarbete
eftersom det nästan inte märks att man har den i händerna :grin:

Ms 193 är oerhörd lätt och med bra prestande, så varför gå för något
tyngre när den holler i det du behöver den till.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

moraggarn  
#475014 Har idag hämtat ut sågen, jag har startat upp den och testat den lite och det kändes verkligen bra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl ms 193 eller Husqvarna 435

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475440 Finns inget plus med verktygslös kedjespänning, är bara oreparerbar skit som går i sönder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).