Motorsåg och handhållet

Dags för skrot ? Sthil Ms 260

20 inlägg 10811 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dags för skrot ? Sthil Ms 260

stefanm  
#482052
JensSkoog skrev:Alltid värd att kolla tändspolen och göra ren den och kontakter.

Min 261 har aldrig strulat :-bd

Jag köpte en 261 förra hösten. Idag hämtade jag ut den från butiken igen efter att den skurit för några veckor sedan. Den har inte gått särskilt mycket heller. Har ingen aning om varför den skar, den bara stannade helt plötsligt. Firman där jag köpt den kunde inte hitta något fel och jag har bara kört på aspen eller Husqvarnas 2-taktsbränsle, de anmärkte även på detta då de såg på färgen att det var Husqvarnas soppa i den. Jag verkar ha otur med mina inköp så mina erfarenheter ska man inte bry sig så mycket om. Jag har annars varit väldigt nöjd med sågen.
Tack och lov har jag en mycket bra handlare (Johanssons maskin i sikeå) som fixade den utan kostnad så nu är det bara gasa igen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Dags för skrot ? Sthil Ms 260

JensSkoog  
#482073
stefanm skrev:Tack och lov har jag en mycket bra handlare (Johanssons maskin i sikeå) som fixade den utan kostnad så nu är det bara gasa igen.

:-bd :-bd

Vad bra, @stefanm :grin:
En bra handlare är värd att stöda.

Avatar Fallback

Re: Dags för skrot ? Sthil Ms 260

Ldsaren  
#482163 Är nu på väg en förgasare från wish till Stihl 260
Ska bli spännande 140 kr med slangar luftfilter och allt och frakt 🙏
Har kolla på kontakter och tändspole på sågen
Men spole finns också på Wish ca 200 kr
Få se :-ss

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dags för skrot ? Sthil Ms 260

Arvid0  
#562483 Gammal tråd men hur gick det med 260'n?
jag har en 260 som har fått slita hårt sedan den var ny (+10 år). har bara bytt tändstift och rengjort filtret. knappt ens finjusterat den på hög/låg. är fantastiskt nöjd med den. så pass att jag köpte en begagnad likadan.
hade tänkt mig en 241 att ersätta med men så många som haft strul med den. det verkar dock som de går bra nu sista åren.

Användarvisningsbild

Re: Dags för skrot ? Sthil Ms 260

JensSkoog  
#562486
Arvid0 skrev:Gammal tråd men hur gick det med 260'n?
jag har en 260 som har fått slita hårt sedan den var ny (+10 år). har bara bytt tändstift och rengjort filtret. knappt ens finjusterat den på hög/låg. är fantastiskt nöjd med den. så pass att jag köpte en begagnad likadan.
hade tänkt mig en 241 att ersätta med men så många som haft strul med den. det verkar dock som de går bra nu sista åren.

Alltid bra om vi får höra lite hur det gått i trådar som det här, så det är :-bd @Arvid0

Köpte mig en 241 med handtagsvarme ett år eller så tillbaka, och den sågen har nu blivit min favoritsåg i allt som inte är så grovt att det behöver MS361. Startar oftast på första drag, smidig och inte tung och har klipp i sig så det håller. Den har inte strulat als :grin: :grin:

Enda modifikationen jag har gjort är att jag har bytt drev och svärd till .325. Med 14" svärd, 1,5 mm, använder jag då samma kedjor som jag har till min 261. Det har sågen inga problem med :grin:
Anser MS241 som en perfekt såg för mig i kombo med MS192 eller MS200 till kvistning och riktigt klent.

Kommer nog till at sälja min 261, men det är alltid svårt att ge från sig sågar :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).