SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Stihl MS 462 C-M

44 inlägg 30098 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473405 Her er litt info http://www.stihl.com/p/media/download/e ... MS_462.pdf noke eg oppdaga var at saga kunne leverast med gammaldags stilling og, ikkje berre m tronic

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

Fredrik Reuter  
#473413 Hej,
Idag har vi börjat testa 462 på allvar. Det är Lars-Erik Larsson som testar sågen även denna gång. Det var han som testade 572xp.

Rapport kommer!

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473419 Såg at Norske "antons timber" har stort utvalg av cannon motorsagsverd, eindel stihl 3/8 sverd med 1,5 spor http://antonstimber.mamutweb.com/Shop/L ... sverd/28/3 Veit ikkje kva dei vege då, er dei for tunge så er jo fort vektforskjellen 462 mot 572 oppeten.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

johan eriksson  
#473421 Har funderat på att köpa svärd av Anton för att testa, men tycker priset blir lite mycket när man får lägga på tull och frakt. Men är väldigt nyfiken på Canon svärd.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473424 Ja var ikkje klar øve at han hadde så stort vareutvalg eg før i kveld, nei er da der med å handla øve grensene, er ikkje alltid lett har eg erfart. Har kjøpt pfanner vernebuksa av han, dei har vore grådig bra, beste eg har hatt.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

johan eriksson  
#473435 Får försöka fjäska för någon norrman som kan tänkas vara över gränsen ibland

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

JensSkoog  
#473450
johan eriksson skrev:Får försöka fjäska för någon norrman som kan tänkas vara över gränsen ibland

Fjäsk iväg 🤗

Melsomvik, där han håller till är tjugo minuter härifrån :wink:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#478813 Ett 20 " 3/8 1.5 mm spor med stihl 3003 innfesting vege ca 3 lbs ifølge cannon. Blir ca 1460 gram. Ett 20 " 3/8 1,5 spor sugihara sverd med da stora husqvarnafeste vege, meina da var 1050 gram, så dersom ein vil kjøra sverd med drivlenketjukkelse på 1.5 mm så er mykje av vektforskjellen på sagene oppeten av sverdet. Dei nye X force sverda fra HVA er og lette, men har ikkje eksakt vekt der. Har ett 15 " X force .325 som berre vege 612 gram, da er temmelig lett.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

skogsjan79  
#480468 Hur har det gått med testet av 462? Är nyfiken.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

Fredrik Reuter  
#480471 Hej,
Testet är klart och jag håller på att sy ihop all info från testpatrullen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480472 veit ikkje om eg vil lesa ein gong no når 572 er bestilt

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 462 C-M

Plassarn  
#481645 Råkade på en representant från Stihl idag när jag besökte min ÅF och jag hade turen att få klämma och känna lite på en 462;a. Herrejösses vicken mackapär! Och jag som har ett orange hjärta sedan barnsben. Väckte stort ha-begär, men jag lyckades inte smussla ner den i min baklucka. Fick inte såga något med den, men bara torrköra den fick det att rycka lite i baguetten :d Hade precis hållit i en 261;a, och för att vara dryga 70 kubik så inte motorkroppen nämnvärt tyngre, tvekade en stund om det verkligen kunde vara 70 kubik i den lilla...

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

kruth  
#542146 Och vad hände med testet då?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 462 C-M

Fredrik Reuter  
#542904 Hej,
Testet genomfördes och hamnade i en egen tråd.
Tyvärr verkade jag missa att länka in tråden i denna tråd.

Men nu så:

Första testen av Stihls nya 72-kubiks motorsåg (462)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).