Farmertech 070

Husqvarna
 Svara  9 inlägg  2397 visningar  3 följer

Farmertech 070

#468580 Hej.
Beställde en sådan för några veckor sedan, och igår dök den upp! :-bd
1503040316_img_20170817_194559.jpg

Ska bli riktigt kul detta. Har beställt ett 66mm cylinderkit, och orginal vevaxeltätningar. Dom var det rejäl leveranstid på och dom som följer med ser bra ut, bättre än några kinatätningar jag sett, så det kanske blir dom så länge...

Har plockat lite med grejerna bara, men det ser iallafall bra ut. Och stort! :d
1503041070_img_20170818_083119.jpg

Nu är det årets värsta jobbperiod, så det blir inget racerbygge direkt.

Mvh

TS
Användarvisningsbild

Re: Farmertech 070

#468690 Var beställde du?
Hutlös.com.?

Mvh

Användarvisningsbild

#468691 Hutzl.com menar jag, paddan vill inte skriva det jag vill...

#468718 Japp, Huztl.
Såg igår att dom lagt till kompletta kit för 018 och 025, men vet inte om dom är nya eller har varit borta ett tag pga brist på något.
Första gången jag var inne på sidan är jag rätt säker på att det fanns kit för 020, det är väl ngn månad sedan. Kanske återkommer...

TS

Anders Engström skrev:Hutzl.com menar jag, paddan vill inte skriva det jag vill...

http://www.arbortec.net/ har også en del.

Traktorkalle skrev:Japp, Huztl.
Såg igår att dom lagt till kompletta kit för 018 och 025, men vet inte om dom är nya eller har varit borta ett tag pga brist på något.
Första gången jag var inne på sidan är jag rätt säker på att det fanns kit för 020, det är väl ngn månad sedan. Kanske återkommer...

Jeg har også sett 020 der, men ikke som kit. Det var som komplett sag. Jeg har sett igjennom delelistene for 020 og tror at det skal være mulig å bygge en ved å bestille alle delene separat.

#468942 Ok, kan mycket väl varit en färdig såg.
Har en 020 som behöver lite omvårdnad, jag får kolla på det ngn gång...

TS

#468943 Har skruvat ihop vevhushalvorna, det är ju onekligen smidigt med nållager!
Till botten på bensintanken fanns det spårskruv, men till oljetank, pump o start har dom tänkt (?) torxskruv. Det vill jag inte ha, så det får bli ett besök på biltema när jag passerar nästa gång.
1503233059_img_20170820_143200.jpg

Till oljepumpen funkar inte ens dom medskickade skruven eftersom försänkningen för huvet är mindre än skruvskallen!

Nu ska jag iväg o jobba en vecka eller två så inget mer byggt på ett tag.

TS
Användarvisningsbild

#479867 Byggt nåt mer?

#481103 Hej.
Nej, inte byggt ngt, bara en massa jobb!
Men det börjar lugna ner sej, så jag borde kunna få ihop den innom en inte allt för avlägsen framtid... :d

Har i alla fall skaffat lite delar som jag vill byta ut. Stihl vevaxeltätningar och 090 koppling. Kopplingstrumman finns som pirat men inte kopplingen så vitt jag vet.

Upptäckte också att det fattades en påse med gummidetaljer, så jag har mejlat huztl och hoppas dom skickar grejerna snarast! :ympray:

Återkommer när det finns ngt att visa!

Mvh
Johan

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Annonser