Motorsåg och handhållet

Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

164 inlägg 63431 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

johan eriksson  
#461359 Stämmer alla uppgifterna så har dom i mina ögon misslyckats, tyngre såg, mer vibrationer, högre ljudnivå och mindre tankar.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Hema  
#461452
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Kollade den tyska PDF:en och jämförde med gamla 372XP.
Resultatet, om det stämmer är i bifogad fil.

Spännande också att det kanske kommer en annan nyhet samtidigt som den nya sågen:



Eller vad tror ni?

Jag fick på mässan indikationer på att det är troligt att den nyheten kommer inom kort. Vi som trodde att nästa produkt i produktfamiljen skulle bli steget tjockare, får visst vänta lite till.

Användarvisningsbild

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Fredrik Reuter  
#465270 Hej,
Snart bara 20 dagar kvar...
Satte för skojs skull ihop bilderna som Husqvarna har på sin lanseringssajt och det börjar likna en motorsåg.

Vad tror ni om den?

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Palakangas  
#465274 Var det inte i Transformera en SR-71 Blackbird egentligen var en sorts rymdrobot hjälte?
Husqvarna är kanske lierade med Cia och har utvecklat något i Area 51? 🙏 :-ss =)) :-o :d :-b :(( 😈

Obs! Jag skojar bara, alla vet ju att Husqvarna har sitt rymdlabb i Knohult.

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Hema  
#465281
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Snart bara 20 dagar kvar...
Satte för skojs skull ihop bilderna som Husqvarna har på sin lanseringssajt och det börjar likna en motorsåg.

Vad tror ni om den?

Jag tror det är ett PR-jippo.
Hoppas för HVA:s skull att de lever upp till bevis, samt att den nya 3/8 X-cut kommer bli bra.

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Kristian84  
#466956 Lyssnade på kommentarerna på Husqvarnas sida. Dom pratar om att sågen är bättre än 372:an, och då gissar ja på en mindre såg än 372 och större än 560. Kanske en 565-568xp

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

mini678  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467151 Är det inte så enkelt att det är en 572xp?

Användarvisningsbild

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Fredrik Reuter  
#467153 Jo, så kan det vara.
Vart kommer bilder ifrån? Det står något som vattenstämpel men kan inte riktigt se vad det, tycker första raden är N.A.T.S.

Det som talar emot det är att @robertberg mfl hört av ÅF att det skulle vara en helt ny serie på gång med flera nya motorsågar, det diskuteras i tråden Ny husqvarna motorsåg release! .

Men jag tror personligen på en ny motorsåg, jag vet inte varför HVA annars inte skulle tala om en att kommer flera på deras launch-sajt: http://hqendurance.azurewebsites.net/

Har f.ö lagt till en pusselbit från sajten ovan, snart är det bara typskylten kvar... :geek:

Nästa torsdag vet vi vad det, vi kommer rapportera, förhoppningsvis live, direkt från lanseringen.

Användarvisningsbild

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Peteflamingstar  
#467159 Ser ut mycket som 562:an, så med stor sannolikhet en något större variant av den.

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Ferguson system  
#467160 Ut i fra størrelsen å dømme, så kan det nesten se ut til at den er større enn ei 70cc sag.
Det er et bilde av den på sida til Husqvarna, avbildet bak på en pickup sammen med 372xp.
372'n ser mindre ut enn den nye saga.

Kanskje ei sag på 90cc med vekta til ei på 70cc?

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467171 Blir vel ny 3/8 kjeda og då vil eg tru

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Hema  
#467175
can skrev:Blir vel ny 3/8 kjeda og då vil eg tru

Du kan sluta tro, det är så. Den nya 3/8 kommer före x-cut 325 1,5 om jag fått rätt uppgifter. Antagligen för att pusha på den nya motorsågen än mer.

Vilken prisbild gissar ni för "572:an" om det är så den kommer att kallas? 10.900:-?

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467210 Er vel ei full chiselkjeda då eller, eg trur iverfall da :)

Användarvisningsbild

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Peteflamingstar  
#467213
Peteflamingstar skrev:Ser ut mycket som 562:an, så med stor sannolikhet en något större variant av den.


Alltså med "något större" menade jag, som namnet 572 antyder, 72 kubik... :-bd

Gissar prismässigt att den kommer ligga kring 9500-10500 :-

Avatar Fallback

Re: Ny stor proffssåg från Husqvarna. Lanseras i aug 2017

Hema  
#467226
Peteflamingstar skrev:
Peteflamingstar skrev:Ser ut mycket som 562:an, så med stor sannolikhet en något större variant av den.


Alltså med "något större" menade jag, som namnet 572 antyder, 72 kubik... :-bd

Gissar prismässigt att den kommer ligga kring 9500-10500 :-

Det skulle kunna vara 70cc, men att det blir 72, för att 2:an står för stora svärdsfästet liksom det funkar på 562:an.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).