Motorsåg och handhållet

Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

142 inlägg 45421 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63105 Det där priset verkar variera jag betalade ca 1300 kr för a & b men vet de som betalade betydligt mycket mer då det även inkluderade mat och övernattning på något värdshus/hotell.

Finns det någon riktpris?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63117 jag anser att det är bättre att få reda på ett pris än att bara titta o fundera på vad det kostar... sen skulle det inte förvåna mig att inom snar fram tid så kommer det vara krav på att ha motorsågs körkort och då kommer det väll gälla även att titta på en motorsåg

Avatar Fallback

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63167
SRG_Pendo_Master skrev:jag anser att det är bättre att få reda på ett pris än att bara titta o fundera på vad det kostar... sen skulle det inte förvåna mig att inom snar fram tid så kommer det vara krav på att ha motorsågs körkort och då kommer det väll gälla även att titta på en motorsåg

Inte så länge dom inte får in det vid arbetsmiljöverket så kan dom inte göra ett skvatt och dom har försökt och misslyckats .

Avatar Fallback

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

Nonkan  
#63173
knaggen skrev:
SRG_Pendo_Master skrev:jag anser att det är bättre att få reda på ett pris än att bara titta o fundera på vad det kostar... sen skulle det inte förvåna mig att inom snar fram tid så kommer det vara krav på att ha motorsågs körkort och då kommer det väll gälla även att titta på en motorsåg

Inte så länge dom inte får in det vid arbetsmiljöverket så kan dom inte göra ett skvatt och dom har försökt och misslyckats .


Arbetsmiljölagarna gäller ju inte privatpersoner heller, så ett krav på någon form av utbildning är nog riktigt långt bort. Tyvärr i vissa fall :)

Avatar Fallback

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63184 nä som privat person får du ju göra ganska mycket så länge som du inte är näringsidkare.

jag har svetsat undervatten, hängt på utsidan av byggnader och satt fast flaggstångsfästen på fasader tagit bort asbetes tak , skulle man fråga vad arbetesmiljöverket tycker om det skulle man förmodligen få ett par a4 pärmar i knät.

Avatar Fallback

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63257
gossebear skrev:nä som privat person får du ju göra ganska mycket så länge som du inte är näringsidkare.

Det får du göra även om du är näringsidkare men har du anställt folk då är det arbetsmiljöverkets regler som gäller.

Användarvisningsbild

Re: Säkerhet och motorsågskörkort [delad från FILMER-handhållet]

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63353 ja det är så i dagsläget är ja men man vet jö inte hur det kommer att se ut om 10 år det är så jag ser på saken

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).