Batterimotorsåg

Husqvarna
 Svara  7 inlägg  2563 visningar  4 följer
Användarvisningsbild

Batterimotorsåg

#455528 Hej,
Jag håller på med skulptering på hobbynivå och är sugen på en batterimotorsåg. Står mellan Stihl MSA 200 eller Husqvarna 536. :-bd
Någon som har någon erfarenhet av detta?
mvh Andreas

TS
Användarvisningsbild

Re: Batterimotorsåg

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455565 Har bara kört Husqvarna 536 LiXP och gillar den skarpt. Butiken där jag köpte den i har båda, men de ansåg Husqvarnan lite vassare. Men jag sysslar inte med motorsågskonst.
/Niklas

#455613 Jag håller heller inte på med den typen av sågning, men är nöjd med 536:an. Mycket lätthanterlig och sparar ordentligt på kroppen. Försök pricka in att du köper nya BLI200-batteriet om du köper nu, det kommer om mindre än en månad.

#455632 Köpte en Stihl MSA 200 C-BQ förra månaden.
Kört ett tiotal batteritankar (klenvedskapning, kvistat och "grovröjning")
Funkat hittills som jag hoppades.
Hade i mitt fall kunnat bli Hqs variant lika gärna vid inköpstillfället.

Användarvisningsbild

#455667 Tack så mycket för att ni tog er tid att svara. Ni s6om har husqvarnan har ni Bli150 batteriet isf stämmer batteritiden 50-55min?

TS
Användarvisningsbild

#455915 Jag vet inte så mycket om skulptering men om man använder svärdspetsen i arbetet mycket tror jag inte det fungerar med original svärd och kedja på Husqvarna 536 LiXP. Eftersom den kombinationen inte fungerar med instick så fungera det säkert inte så bra vid skulptering. Jag har bytt till ett Techlite svärd med 9 tänders relativt original svärd som har 7 tänder. Då fungerar instick. Jag tror inte heller denna kombination är bra för skulptering utan man måste byta till svärd och kedja avsedda för just spulptering. För övrigt är Husqvarna 536 LiXP en fantastisk såg för dess ändamål

Användarvisningsbild

#455934 Det låter bra det! Husqvarna har tagit fram ett speciellt carvingsvärd som passar just denna maskin :-BD

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Annonser