Motorsåg och handhållet

Husqvarna 536LiHE3

5 inlägg 2726 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 536LiHE3

Tretoppen  
#447309 Noen som har testet den nye batteridrevne hekksaksa fra Husqvarna, http://www.husqvarna.com/no/produkter/h ... 967341511/ ?
Får stadig spørsmål om å klippe hekk, men har ikke godt nok redskap foreløpig. Vurderer denne siden jeg allerede har batterier og er veldig godt fornøyd med resten av batteriserien til Husqvarna.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiHE3

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447325 Den funkar säkert bra till rätt häck. Själv har jag en 60 cm batterihäcksax från Husqvarna och den funkar bra till det lilla jag använder den till.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiHE3

Tretoppen  
#447334
Niking skrev:Den funkar säkert bra till rätt häck. Själv har jag en 60 cm batterihäcksax från Husqvarna och den funkar bra till det lilla jag använder den till.
/Niklas


Hva mener du med rett hekk? Rett som i loddrett, eller rett som i passende? :smile:
Jeg har ikke så veldig mye erfaring med trimming av hekk og er litt usikker på hva som er beste type hekksaks. Tenkte at en jeg kan henge i sele ville være best å jobbe med.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiHE3

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447339
Tretoppen skrev:
Niking skrev:Den funkar säkert bra till rätt häck. Själv har jag en 60 cm batterihäcksax från Husqvarna och den funkar bra till det lilla jag använder den till.
/Niklas


Hva mener du med rett hekk? Rett som i loddrett, eller rett som i passende? [emoji2]
Jeg har ikke så veldig mye erfaring med trimming av hekk og er litt usikker på hva som er beste type hekksaks. Tenkte at en jeg kan henge i sele ville være best å jobbe med.

Jag har 536 LiHD60X

Å med rätt häck menar jag en häck där häcksaxen fungerar. Rätt verktyg till rätt objekt torde även gälla vid häckklippning.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiHE3

Ferguson system  
#447346 Vil anbefale enten ei vanlig 2-taks hekksaks fra Stihl, Husqvarna, eller Jonsered. Og Honda om du skal ha 4-takt. Motoriserte hekksakser er mye sterkere og det er nødvendig for å ta hekk som det er litt dimensjon på.
Vridbart håndtak og bra avvibrering er veldig viktig når man skal gå med maskinen lenge.
2-Takt maskinene går generelt på høyere turtall og bråker mer, men de er ofte ganske lette og bra avvibrert. 4-Takt maskinene går på lavere turtall, har bra med dreiemoment til større dimensjoner, men blir litt tyngre sammenlignet med 2-takt.

Til store og høye hekker vil jeg anbefale hekksaks på stang. (På de med stang er det Husqvarna og Stihl som er mest utbredt)

Batteridrevet hekksaks kan være fint til finstussing av hekker, eller der det er mindre dimensjoner.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).