Motorsåg och handhållet

Ebay-Delar til Husqvarna 346

7 inlägg 12255 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ebay-Delar til Husqvarna 346

lezginka  
#433567 Hej

Har en 2000års 346 som vevaxeln gått av på. Tittar på Ebay och ser att det finns billiga delar!

Någon som provat köpa ?

vevaxel
kolv
lager
packningar mm

Eller plats där detta kan hittas billigt i EU
Sågen är ju inte direkt ny men 1000-1500 i delar kan man ju satsa på.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

Experten_Lars  
#436725 Jag hade not undvikit ebay och istället letat på annat håll. Vart vet jag inte men Ebay är ju som en platform med alla möjliga aktörer så det finns ju en risk där.

Avatar Fallback

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436738 Jag har köpt koppling till en 272. Inte för att jag har en men jag ville se hur det passade med en rejäl trumma och drev på mitt egenbygda sågverk. Axeln/drevkonstruktionen jag haft har varit ohärdad och gjort sitt nu, samtidigt som jag tycker att det är bättre att bygga om och kunna köpa slitdelar framöver i stället för att svarva/fräsa och sätthärda.
Därför köpte jag ebay istället för att punga ut på originaldelar. För att se om det passar och ser bra ut.
Utseendet är det inget fel på men materialet i kopplingsbackhållaren är så sprött att det var en bit ur "från fabrik" Har aldrig testat i drift med kopplingen alltså.
Men att köpa en vev kan nog vara en chansning. Det kan ju gå bra också men en sågmotor är en betydligt mer utnyttjad konstruktion/high-tech än ex vis en briggs-motor. Så skulle jag tänka

Användarvisningsbild

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#437083 Att handla på Internet (även ebay) kräver mer kunskap och erfarenhet. Det är svårt minst sagt att se vad som är skit eller bra grejer.

Avatar Fallback

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

Astrix1  
#437092 Skulle köpt en begagnad såg på blocket och ha den gamla som reservdels såg,
Det finns från tusen lappen och uppåt.
Jag köpte själv en jonsered cs 2253 för mindre än du tänker reparera din såg för

Avatar Fallback

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

SawTroll  
#437198 E-bay er for så vidt greit, så lenge du vet at det er originale deler, og ikke aftermarket. For sager betyr aftermarket nesten alltid dårlig kvalitet (made in China), og det er noe man må unngå.

346xp er en alt for bra sag til å degradere den med slike deler.

Avatar Fallback

Re: Ebay-Delar til Husqvarna 346

lezginka  
#437681 Jo det är nog som många här påpekar . Det får bli en reservdelssåg till min andra 346 .
Har redan klyvit den och kommer kanske att sälja delar.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).