Motorsåg och handhållet

Servad o klar!

3 inlägg 2031 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Servad o klar!

Bucketman  
#31003 Jahapp!!

Då har man äntligen tagit tag i att serva sågarna efter allt sågande. Servade 2141, 2145 och 2147:an, tog ca 5 timmar sammanlagt. Oftast rengör vi bara lite grovt mellan tankningar och så under perioden vi jobbar, sedan får det bli ordentligt när vi är klar.

2141 och 2145 var det som vanligt med "skit" som har satt sig, mycket med andra ord. Men i 2147:an har ja inte aldrig sett så mycket skräp som fastant innanför kedjekåpan. Hahaha... framför allt en massa småkvistar, brukar ju bara vara sågspån och annat småskräp blandat med olja. Det här såg ut som ett litet gågelbo :shock: . Nåväl nu är det gjort och dom är redo för ännu en hård säsong.

Skönt att det är gjort för det är inge vidare roligt att syssla med tycker ja. Men göras ska det, vill ju att grejorna ska hålla och skötas om. Visserligen ska det göras oftare lika grundligt men nån måtta får det vara :lol:

Nu blir det nog till att försöka röja lite ett tag till man plockar fram Jonsereden igen.

Ha de gött i skogen allihopa!!!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
totte  
#31012 Jo visst är det trevligt när man har sågarna väl genomgågna och rena och fina! Min gamla Jonsered 520 är nyrenoverad så den är ren från vevhuset och ut. Skall ta itu med lite uppsnyggning runt tomten hemma, en massa sälg och al runt bäcken, för grovt för röjsågen, men lite lagom sommarbete med motorsågen. Skall köra 520:n på det, så jag får en ordentlig test på att den funkar för mer än några testskär.

Vi har det gött i skogen, tack!

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31087 Jag brukar göra rent sågarna en gång i veckan eller när en trakt blir klar, man får nog ut ett antal extra drifttimmar om man håller ordning på grejerna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).