Motorsåg och handhållet

Filoc?

6 inlägg 4586 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Filoc?

Fredrik  
#1720 Hej,
Någon som har erfarenhet av denna danska kedjeslipare?

http://www.filoc.com/SE/default.asp

Verkar nästan för snabb för att vara bra, men det skulle vara kul att testa den!
Finns videoklipp som visar hur man använder den.

MvH Fredrik



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

gör så här

swe#kipp  
#1721 läste ett test om den i Gör så här, dom tyckte att den var bra har jag för mig, men den tidningen är ju mest för hempulare så jag vet inte om det går att ta så seriöst ,,,,


/Kristoffer

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1728 Kolla kedjan! Spånet och den ser ut att vara rätt slut o ändå lite trångt....
Bild

Hmmm.
Jag filar på för hand tror jag...

Jag hade nog haft en nyare ren kedja o visat upp....

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#1732
Mange skrev:Hmmm.
Jag filar på för hand tror jag...
Jag hade nog haft en nyare ren kedja o visat upp....


Ja, kedjan på bilden är i mitt tycke "förbrukad".
Hur funkar det med ryttarslipningen här?, den där mojängen tar väl bara tänderna?.
Nä, jag håller mig nog till bänkslipen, och plockar med mig 2- 3 reservkedjor i ryggsäcken istället.

Det har aldrig "felat", än. :wink:

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1733 Själva idén är ju faktiskt ganska så smart ;) Om det sedan funkar har jag inte den blekaste om.

Visserligen funkar det fint att handfila i skogen, men jag tror f-n jag skall köpa en bara för att testa. Den var ju inte dyr heller, så funkar den inte kan man ju lägga den i högen med dåliga investeringar. Är väl inte den dyraste felsatsningen man gjort iaf :)

Avatar Fallback
Traktoredner  
#1905 Någon som testat ännu? Verkar vara en bra pryl för en nybörjare som jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).