Motorsåg och handhållet

Husqvarna 135xp går dåligt

32 inlägg 13537 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403368 Nu har jag fått prova på av era idder.

Jag har testat med ca 2 varv på båda skruvarna som en grund. Ni sa att man ska skruva på L tills man hittar högsta varven. Men jag tycker varven ändrar verkligen lite. Just före motorsågen dör så varvar den snabbt upp.. hmm.. jag blir inte klok. Vad betyder det för mig att den är långt ifrån en xp såg? Jag menar för justerandes skull är det nått ja skall tänka på?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403370 Dedär 2 varven ut så där går den "bäst" men den dör ändå sådär mitt i allt efter typ 10 sekunder.. fastän jag har rätt så.hög tomgång

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403372 Stiftet är nånting emmellan svart och oboy.färgat..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403373 Var skall tanken få sin till luft? Eller hur kan jag testa att den får luft?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403374 Ännu att kolven ser helt svart ut kanske.lite.glansig vilket väl betyder att.där är aningen bensin på den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403376 Med gasen i bottnet.hålls den igång.men varvar ej...


Tack och gonatt allt för.mig idag ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403448 Det låter som nåt oregelbundet. Att den inte varvar är oftast en av två saker:
Att den får för mycket eller nåt gnistrande problem som att gnistan inte kommer rätt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Botvig  
#403452 Att den varvar upp just innan den dör tyder på otillräcklig bränsletillförsel.
Att den inte reagerar på justeringar på munstyckena tyder också på detta.
1.Kan vara:
1. Tätt i tankfiltret. ( kolla)
2. Trasig bensinslang. (kolla)
3. Dålig tankluftning. ( starta sågen, vrid sågen så tanklocket kommer uppåt och öppna det.)

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403968 Nu har jag testat att ta bort filtret helt tack vare att det gick sönder när jag trodde att det gick att öppna.. fortfarande varvar inte. Testade med att öppna tank locket fotfarande varvar den inte. Tändstift fortfarande vått när man öppnar... samt när man kollar.gnistan utanför cylindern syns den väldigt sällan. Nu är frågan. Kan någon länka en billig spole till en husqvarna 135 xp gärna ebay när det är.lätt att handla därifrån.

Måste förstås köpa nytt filter med.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#403973 Nu beställde jag en ny tändspole från ebay.. jag hoppas på att det är samma som till 140 435 440.. så gjorde jag min research åtm.. så är det att vänta 2 veckor :( :(

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#407679 gokväll

idag fick ja min såg att gå som den skall.. Tändspolen var det som var slut. Kom gnista men antagligen inte då den skulle eller dåligt.

tack för många olika svar här.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#438244 Hej igen

Nu bråkar sågen igen fast den gick fint förut..

Denna gång går den fint på tom gång. den varvar upp fint å rappt MEN den varvar inte ut. SÅ när man skall såga så knns de som den inte får bensin så den har inget ork. samt när man varvar utan påfrestning så känns de som den inte skulle varva ut.

Försökte justera på H skruven men hände nog just inget med topp varven.

ny aspen bensin är i.

mvh björn

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

traktorz  
#438259 Tändstiftets färg brukar vara bra för en diagnos.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#438291 Mera grått än brunt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 135xp går dåligt

Bjorn333  
#438499 De känns som den inte får bränsle. Men på h skruven så händer inget :(

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).