Motorsåg och handhållet

tips på ny motorsåg

21 inlägg 8846 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: tips på ny motorsåg

Lumberjack95  
#411898 Alla gick på garantin pga fel från fabrik ... vi har redan den uppdaterade med ny öppningsväg på sidan på kåpan för att inte bli så överhettad ... Husqvarna är för mig riktigt dåligt ... dom tar inte stihl. Tycker stihl varvar upp mycket mer än 550 och är den kall så är det ett helvete att starta den :)

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: tips på ny motorsåg

Lumberjack95  
#411900
Mange skrev:
Lumberjack95 skrev:Jag körde totalt slut på 550 direkt :) alla har skurit för mig :) en annan i samma laget hade samma problem så vi bytte till stihl och det är jag jävligt nöjd med :) Husqvarna va bra när 346 fanns men nu ligger dom långt efter stihl :)

Vilken Stihl har du nu? Hur länge har det funkat för dig?

Jag kör 261 :) bästa sågen någonsin ... i mitt tycke .. hållt utan några problem i minnst 10 månader och då kör jag ganska hårt :) jobbat på denna firman i ett år nu med sammanlagt snart 4 år som linjefällare.. men på dom 2 första månaderna skar Husqvarna sågen ... 550 .. riktig skit :)

Avatar Fallback

Re: tips på ny motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411938 er da den nye 261 du har eller?

Användarvisningsbild

Re: tips på ny motorsåg

Lumberjack95  
#411966 Ja stämmer

Användarvisningsbild

Re: tips på ny motorsåg

traktorz  
#412119 Enligt FaceLift-tråden så började nya MS261C-M säljas i butik först i februari i år. Om du redan kört den nya modellen i 10 månader, så har du knappast som vanlig kund kunnat handla den över disk i en butik. Gissar därför att du fått sågen från annat håll, t.ex. direkt från fabriken som testpilot-såg. Hur många timmar eller tankningar har den nu gått utan problem på dessa 10 månader?

Ref:
Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift
Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Användarvisningsbild

Re: tips på ny motorsåg

Lumberjack95  
#412252 Haha har mina kontakter ;) firman fixar det mesta :) gick att köpa på vanlig motorsåg affär där dom i sin tur beställde hem :) jag kan inte säga exakt men jobbar 43 timmar i veckan och drygt hälften av dom använder jag motorsåg just nu då eftersom det är mest röjsåg just nu :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).