Motorsåg och handhållet

Snart börjar dottern med sågen också!

8 inlägg 3568 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snart börjar dottern med sågen också!

Torbjörn Johnsen  
#379731 Husqvarna publicerade en intervju med Ann Elisabeth Jakobsen idag. Professionell användare av motorsåg sedan 2004 och även instruktör. Snart börjar en av döttrarna köra såg också:

http://www.husqvarna.com/se/outthere-ne ... -jacobsen/



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

550  
#379734 "I själva verket tycker jag inte att könet spelar roll när det gäller mitt arbete, det är ju motorsågen som gör jobbet." Är jag lat som tycker att det är jag som gör det mesta jobbet och inte sågen? :lol:

Avatar Fallback

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379758 Det er jo positivt med flere kvinner innen den praktiske delen av skogbruket også. Er sjelden så skrytete som oss men og kan Vera veldig trivelige kollegaer.

Användarvisningsbild

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

Seb macahan  
#379775
550 skrev:"I själva verket tycker jag inte att könet spelar roll när det gäller mitt arbete, det är ju motorsågen som gör jobbet." Är jag lat som tycker att det är jag som gör det mesta jobbet och inte sågen? :lol:

Ja :lol: :lol:
Prova att gå ut med en "svans" & yx i stället, då märker du vem som gör mest jobb i alla fall :wink:

Användarvisningsbild

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

machonisti  
#379894 Jag har erbjudit mig att köpa en 191:a för flera år sedan. I höstas försökte jag föra en 193:a på tal men se nej:
Hos oss är inte sådana frågor snälla frågor.

Avatar Fallback

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

jannee  
#379925 Jag var DUM och visade (lärde) frugan nyttja 020, för kanske 20 år sedan. Följden är nu den att kedjan alltid är mer eller mindre ovass när jag ska nyttja sågen + att den sällan befinner sig där jag lämnade den :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

Tosca  
#379928 Det låter som om du inte lärde henne färdigt, filning ingår ju som i totalkunskapen...

Avatar Fallback

Re: Snart börjar dottern med sågen också!

tallen100  
#379957 Det finns många bra sågförare men en del kan/vill inte fila :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).