Torbjörn Johnsen skrev:Enligt artikel i Dagens Industri idag http://www.di.se/NewsPilotSiteImages/Red-2016/03/06/0307-Husqvarna-www.jpg så ser man positivt på Husqvarnas framtid. Enligt diagrammet som jag länkat till (hoppas det går att läsa, kan ev vara en låst artikel) står Husqvarna divisionen för 48% av omsättningen men hela 71% av vinsten. Konsumentprodukterna står för 24% av omsättningen men ger ett minusbidrag till resultatet (-4%).
Torbjörn Johnsen skrev:En variant för att slippa känna sig lurad vore ju att köpa både motorsåg o aktier. Men det blir ju dels ännu mer pengar som ska ut och sen finns ju ingen garanti för att just den här analysen är rätt. Analytiker har ju haft fel förut...
Hurtig skrev:Vad menas med konsumentprodukter? Är det så att det är produkterna vi köper, motorsågar m.m. Så kan man väl knappast känna sig lurad på inköpskostnaden iallafall.
alias skrev:
Jag vet inte om man som kund ska känna sig lurad för att de tjänar så mycket pengar på en eller om man ska se det som att det helt klart borde finnas prutmån framgent?
MVH
Alias
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Utan att veta så tror jag Automower är en kassako, det är ett segment på stark frammarsch även internationellt. Här tror jag också att Sverige legat långt fram och varit tidiga med robotklippare, det tjänar nog HVA på nu när en betydligt större massa börjar fatta tycke för dessa!
Men som sagt, det är gissningar från mig.