Motorsåg och handhållet

Jobba som manuel huggare

22 inlägg 9517 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27605 Du kanske ska tänka på dessa maffiosometoder också!! eller så kan man kalla dom för sveriges största kartell blidning! när dom inte klarar av att förhandla så sparkar dom undan benen på konkurensen! förbannade ynkryggar är vad dom är!! 😡


http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2523

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
XPG  
#27609
Magnus M skrev:Han som tog ner eken här hos mig hade firma med 3 anställda. Jobbade med plantering, röjning, huggning samt övergrovt/rotben o vindfällen åt Svea o Vidas maskiner häromkring. Han körde även en del "säker trädfällning" hos privatpersoner o Företag/kommuner. Han hade fullt upp verkade det som.
Det är säkert en fördel om man har kontakter med nåt större skogsföretag.

Magnus M


Tog ned eken hos dig, Du som har så många såg? :shock: :)

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27628 Hehe! Jo jag har såg som tom var värre än hans men det hade med försäkringar att göra. Skulle nåt gått snett kunde jag fått problem medans han hade försäkring genom firman som täckt eventuella skador på min egendom. Står lite mer skrivet här: http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2107&postdays=0&postorder=asc&start=0

Magnus M

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28210
Mowi skrev:ja det är sont som vare roligt men det kanske är lite svårt med att få jobb varkar det som.


Hur går det för dig?
Personligen tycker jag inte att det är svårt att få jobb, däremot är det svårt att hinna med allt på hösten innan det blir för mycket snö, om det ändå kunde ske samma datum varje år :lol:

I början får du räkna med att det kan vara svårt att få jobb, men om du gör ett bra jobb till ett lagom pris så kommer det att bli mer och mer. Försök få lite röjning (om det är det du vill jobba med) av ett större bolag först, 50Ha kan de nog skaka fram när som helst och det ger en bra start åt dig...

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28217 Det varkar som att det finns jobb här där jag bor. Men jag är kanske lite för lat Det är ju inte alltid så kul när rengnet öser ner och man är dy blöt

   TS
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28304 Men det är dock underbart då det är nollgradigt å solsken :) iaf när det gäller röjning, och röjningsjobb finns väl överallt?

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28307 jo röjning finns det ju alltid men det kan rengna och komma blöt snö så då sitter man hellre i en maskin.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).