Motorsåg och handhållet

motorsågskort

7 inlägg 3518 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

motorsågskort

Sture Andersson  
#360038 Fundera på om jag ska ta kortet ,titta på ABF att dom har kurser för 4500.

Skogsvårdsstyrelsen har med sog jag men dom var hemlihetsfulla med vad det kostar.

Är det ett tecken på att dom är dyrare,nån som vet vad dom tar.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sv: motorsågskort

T Landström  
#360041
Sture Andersson skrev:Fundera på om jag ska ta kortet ,titta på ABF att dom har kurser för 4500.

Skogsvårdsstyrelsen har med sog jag men dom var hemlihetsfulla med vad det kostar.

Är det ett tecken på att dom är dyrare,nån som vet vad dom tar.


De priser jag har sett så är Skogsvårdsstyrelsen dyrare...

Avatar Fallback

Re: motorsågskort

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360047 Japp, tror de ligger en tusenlapp upp. Beror lite på vad som är inräknat i priserna, själva kortet kostar några hundringar tex.

Avatar Fallback

Re: motorsågskort

Fullgas  
#360069 Inte mycket att tveka på.
Med rätt utbildare är det en oerhört lärorik kurs.

Användarvisningsbild

Re: motorsågskort

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360077
Fullgas skrev:Inte mycket att tveka på.
Med rätt utbildare är det en oerhört lärorik kurs.


Mitt tips, kolla med vänner grannar och andra som har tagit kortet vilken kurs dom gick, och om den var bra, välj sedan ut den som verkar vara bäst, kolla inte bara efter billigast, utan den där du har störst chans att lära dig mest / bäst.

Kolla även med lokala LRF, skogsägarförening, "ditt" skogsbolag, dom kanske kan ha bra tips, eller vara med på ett hörn och anordna kurser...

Avatar Fallback

Re: motorsågskort

JPW  
#360083 Det är antagligen i fel landsände men jag gick C på Naturbruksgymnasiet i Burträsk med Benny som instruktör och det kan jag varmt rekommendera!

Avatar Fallback

Re: motorsågskort

frankie  
#360095 Skogsstyrelsen ligger på ca 8000 + moms för AB.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).