Motorsåg och handhållet

Funderar på Husqvarna 339XP. Lättmekad?

7 inlägg 4406 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Funderar på Husqvarna 339XP. Lättmekad?

tobbjo  
#26094 Hej
pratade med en sågsäljare häromdagen som meddelade att en 339 är byggd lite annorlunda än traditionellt, vilket gjorde tex packningsbyten i förgasaren till ett litet helvete.

Stämmer det?
Även new edition?

Har en Stihl 017 som lillsåg och den börjar ge sig och 339Xp NE är huvudkadidat som ersättare.
Stihl 200 alt 192 är möjliga kandidater, men jag trivs lite bättre med Husqvarna av någon oklar anledning. Har en 254XPG som storsåg och den är jag strålande nöjd med.

Tobias



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26100 Välkommen till forumet!

Hur ska man säga detta...
För en som inte sett denna typ av bygge innan: JA!

För de som har sett: Inte värre än andra.

Avatar Fallback
Patrik.L  
#26113 Jag har inte skruvat med förgasaren än, bara justerat lite på hög o låg'en o tomgång,
nu har jag bara haft den i 2 veckor, den har fått jobba hårt denna veckan längs Landvettervägen vid Kåsjön här i Partille
(alla vet vilken väg det är)
där vi har fällt ner allt mellan viltstängsel o väg, så det har blivit en del
plastpåsar o dyligt intrasslat i den så man har fått plocka isär sågen några gånger och fått sig en ordenlig titt på den när man tar bort skiten,

byta packningar o sånt har jag inte behövt ännu, men skall man göra det på den så får man lossa
hela förgasaren, det är 2 skruv, 1 slang o gasvajern, (jag kan ha missat nåt :D )
jag tror att det han beskriver som "ett helvete" är nog om man har tjocka fingrar och skall pilla dit gasvajern igen kan jag tänka mig,
du kan ju bedöma själv annars, jag hade nog använt en stabil smal pincet till att lirka in den S-formade änden med,
inget märkvärdigt tycker jag, titta på delarna i reservdels listan här
http://www.wmv-dresden-download.de/husq ... ge_hus.pdf
och försök få tag i en affär som har den på hyllan där du kan titta på den med egna ögon
om du ser någon liten 😈 där i,
köp/beställ ett barkstöd till den samtidigt om du skall ta stort med den, rekomenderas 8)

Lycka till och tänk på att det inte är mekanikern som skall jobba med den utan det är du. :wink:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26123
Patrik.L skrev:Jag har inte skruvat med förgasaren än, bara justerat lite på hög o låg'en o tomgång,
nu har jag bara haft den i 2 veckor, den har fått jobba hårt denna veckan längs Landvettervägen vid Kåsjön här i Partille
(alla vet vilken väg det är)


:shock: aha :o Du menar vägen mellan det gula huset och lekparken :roll: :arrow: :arrow: :arrow: :wink:

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26153
Patrik.L skrev:nu har jag bara haft den i 2 veckor, den har fått jobba hårt denna veckan längs Landvettervägen vid Kåsjön här i Partille
(alla vet vilken väg det är)


Vid badplatsen? Såg att det var lite rensat och någon hade stamkvistat några usla tallar längs cykelbanan.

Avatar Fallback
Patrik.L  
#26198
Mangan skrev:
Patrik.L skrev:nu har jag bara haft den i 2 veckor, den har fått jobba hårt denna veckan längs Landvettervägen vid Kåsjön här i Partille
(alla vet vilken väg det är)


Vid badplatsen? Såg att det var lite rensat och någon hade stamkvistat några usla tallar längs cykelbanan.

:D Njaa! inte vid sjön exakt utan stora vägen mellan rondellerna öjersjö brandstation o furulund,
den vägen man kör för att komma till p-platserna för badet, 70 väg där folk kör i 120 även när vi har skyltat om vägarbete :wink:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26257 Där i närheten var vi och gallrade i februari. Så jag tror jag har en aning om var du jobbar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).