Halsskydd på visiret

Husqvarna
 Svara  8 inlägg  2443 visningar  3 följer

Halsskydd på visiret

#335770 Hej därute
Köpte mig en ny Oregonhjälm på jula 449 kr komplett kit med hörselkåpor duk i nacken o nätvisir + ett hak o halsskydd att fästa i underkant med 3 plastnitar Är det någon som använder detta skydd? :surp:

TS

Re: Halsskydd på visiret

#335809 Det låter som onödig vikt på huvudet, funkar det inte lika bra med huggarblusen knäppt upp under hakan?

#335812 Jeg bruker det... Det veier bare noen gram og gjør faktisk nytten sin, synes jeg.

#335917 Låter dom en väldigt bra grej när man går med en kedjeröjsåg!

#335951 Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. :evil: :smile:

Användarvisningsbild

åberg skrev:Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. :evil: :smile:

http://www.fiskars.se/Tradgard/Produkte ... rensborste
Kan rekommenderas.

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
åberg skrev:Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. :evil: :smile:

Kör med högersidan på trimmern mot plattan istället, då flyger stenar bort från dig :smile: :smile:

Vedmaskin skrev:http://www.fiskars.se/Tradgard/Produkter/Utomhusstadning/135522-QuikFit-Plattrensborste
Kan rekommenderas.

Var sitter startsnöret på den där? :mrgreen:
Borsten kan säkert vara bra men jag hade just fått hem en Husqvarna 323 och det var en tvärhand högt. Blev visst lite blädning i prydnadsblomstren också. :oops: :lol:

th skrev:Kör med högersidan på trimmern mot plattan istället, då flyger stenar bort från dig :smile: :smile:

Jodå, de flesta går ifrån men en och annan rikoschett blir det allt ändå.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Spott i visiret ... av Hugin - fre 03 nov 2017, 20:49
i Avverkning (slutavverkning)
2 svar
1784 läst
av tallen100     
lör 04 nov 2017, 02:38
Hur förvarar ni hjälmen så att visiret inte skadas? av molnia - mån 26 okt 2015, 14:11
i Arbetskläder för skogen
11 svar
2913 läst
av JensSkoog     
mån 26 okt 2015, 22:00
Annonser